شناسهٔ خبر: 167210 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شکایت از دولت به خاطر استنکاف از راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا

حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس از شکایت تعدادی از نمایندگان از دولت در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به خاطر استنکاف از راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعدادی از نمایندگان در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس از دولت به خاطر استنکاف از راه اندازی سامانه حقوق و مزایا شکایت کردند.

متن طرح شکایت نمایندگان از دولت در این باره در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس به شرح زیر است.

موارد اعلامی استنکاف از اجرای قانون؛ استنکاف دولت از راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا

احتراما به استحضار می‌رساند که دولت مکلف بوده مطابق ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه در سال اول اجرای قانون برنامه یعنی پایان سال ۹۶، نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، روسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرایی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود که متأسفانه دولت از این حکم قانونی استنکاف کرده است.

لذا امضاءکنندگان اعمال ماده ۲۳۴ را درباره رئیس  جمهور به علت استنکاف از اجرای قانون خواستارند.

به گزارش فارس، طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس هر بار جمعی از نمایندگان درخواست رسیدگی به یک موضوع خاص را داشته باشند، این موضوع در مجلس مطرح می‌شود و پس از تشکیل کمیته‌ای برای رسیدگی به این موضوع، گزارش آن به صحن مجلس ارائه و پس از تصویب متن گزارش برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

نظر شما