شناسهٔ خبر: 167162 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مدارس شبانه روزی کانادا

مدارس شبانه روزی کانادا

آیا به فکر تحصیل در کشورهای پیشرفته دنیا هستید؟ تحصیلات در کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا و کانادا بسیار در بین مردم جهان محبوبیت دارد. آیا می­دانید شرایط تحصیل در مدارس کانادا چیست؟ فکر می­کنید که باید شبانه روزی سر کلاس­های درس حاضر شوید؟

آیا به فکر تحصیل در کشورهای پیشرفته دنیا هستید؟ تحصیلات در کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا و کانادا بسیار در بین مردم جهان محبوبیت دارد. آیا می­دانید شرایط تحصیل در مدارس کانادا چیست؟ فکر می­کنید که باید شبانه روزی سر کلاس­های درس حاضر شوید؟

کانادا بعد از روسیه پهناورترین کشور دنیاست. این کشور یک قطب مهاجر پذیر به حساب می­آید که سالانه افرادی زیادی از سراسر جهان برای تحصیل یا شغل مقیم این کشور می­شوند. اقدام برای دریافت اقامت از طریق تحصیل یکی از راه­های پر طرفدار مهاجرین درباره کشور کانادا به حساب می­آید. مدرسه­های شبانه روزی نیز همانند دانشگاه­ها شرایط خاصی را برای پذیرش دانش آموز دارند.

اگر کمی با شرایط و قوانین کشور کانادا آشنا باشید، می­دانید که هر استان در این کشور قوانین مرتبط با خود را دارد. مفهوم این جمله در هرج و مرج قانونی کشور کانادا نیست بلکه اشاره به این نکته دارد که هر استان به نسبت شرایط خود مقررات خاصی دارد. تمامی استان­های این کشور تحت نظر دولت فدرال کانادا فعالیت می­کنند.

شرایط تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

تصمیمی که برای تحصیل فرزندان کانادا می­گیرید، کافی نیست. فرزند شما باید شرایط لازم پذیرش را داشته باشد. این بخش را به شرایط عمومی که برای پذیرش در مدارش شبانه روزی در نظر گرفته­اند اختصاص داده­ایم.

با توجه به مقطعی که فرزند خود را ثبت نام می­کنید، فاکتور سن اهمیت دارد. در مقاطع دبیرستان حداقل سن بین 14 تا 19 سال باید باشد. چنانچه کل مقاطع تحصیلی را بخواهیم در نظر بگیریم یک دانش آموز مدرسه شبانه روزی در کشور کانادا نباید کمتر از 10 سال و بیشتر از 19 سال سن داشته باشد.

موضوعی که درباره مدارس شبانه کانادایی باید بدانید، شروع سال تحصیلی آن است. تاریخ استارت سال تحصیلی دانش آموزان سپتامبر، ژانویه و می خواهد بود. هر محصل حداکثر یک سال فرصت دارد هر مقطع را پشت سر بگذارد.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا

در این بخش به مزیت­هایی که در مدرسه­های دانش آموزی نصیب محصلان می­شود، می­پردازیم. اگر شما هم قصد دارید فرزند خود را در یکی از مدرسه­های شبانه روزی این کشور ثبت نام کنید، حتما یکی از دلایل زیر برای شما پر رنگ­تر است. شاید مجموع این مزیت­ها شما را در انجام عملی این تصمیم هدایت کرده است. برای آشنایی بیشتر آنها را در ادامه توضیح می­دهیم:

  • مدارک معتبر در سراسر جهان؛
  • تقویت زبان بین المللی انگلیسی؛
  • امکانات متنوع آموزشی؛
  • سرپرستی و نظارت عالی در مدارس شبانه روزی؛
  • تعداد کم دانش آموزان و تدریس و زمان بیشتر؛
  • هزینه کمتر نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر؛
  • آشنایی با فرهنگ بالا کشور کانادا همراه با امنیت.

مدارک معتبر در سراسر جهان

پس از دوران تحصیل در کانادا حتی مدارس شبانه روزی مدارک ارزشمندی را دریافت می­کنید که در سراسر جهان دارای اعتبار است. با تحصیل در مدارس شبانه روزی کانادا نیز به راحتی امکان پذیرش در دانشگاه­های معتبر کانادا هم وجود دارد.

تقویت زبان بین المللی انگلیسی

از آنجایی که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است و یادگیری آن موضوع مهمی به حساب می­آید. دانش آموزانی که در مدارس شبانه روزی کشور کانادا تحصیل می­کنند به دلیل ارتباط زیادی که با اساتید و دوستان خود دارند، زبان انگلیسی قوی خواهند داشت.

امکانات متنوع آموزشی

امکانات تفریحی در مدارس شبانه روزی متفاوت است. زمین­های فوتبال، سالن­های ورزشی و دیگر امکانات آموزشی تحصیل در این مدارس را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کرده است.

سرپرستی و نظارت عالی در مدارس شبانه روزی

اقامت دانش آموزان در خوابگاه­های مدارس اغلب موجب نگرانی آنها می­شود. در همین راستا بهتر است بدانید که سرپرستی و نظارت در مدارس شبانه روزی کانادا خوب انجام می­شود. مدیریت عالی این مدارس موجب شده که آوازه آن در سراسر جهان پخش شود و مردم برای تحصیل در آنها اقدام کنند.

تعداد کم دانش آموزان و تدریس و زمان بیشتر

یکی دیگر از دلایل ترغیب خانواده­ها برای تحصیل فرزندان خود در مدارس شبانه روزی کشور کانادا جمعیت کم آنهاست. کلاس­های کوچک باعث پذیرش کم دانش آموزان و در نتیجه رسیدگی بیشتر معلمان خواهد بود. زمان بیشتری که اساتید برای هر دانش آموز می­گذارند، موجب پیشرفت آنها در درس­های خود می­شوند.

هزینه کمتر نسبت به کشورهای پیشرفته دیگر

اگر قبل از مخارجی که برای تحصیل در کانادا باید پرداخت شود، کشورهای پیشرفته دیگری همچون آمریکا و استرالیا را هم بررسی کرده باشید، متوجه می­شوید هزینه­های آموزشی در کشور کانادا مقرون به صرفه­تر به نظر می­آید.

آشنایی با فرهنگ بالا کشور کانادا همراه با امنیت

از دیگر مزایایی که دانش آموختگان مدارس شبانه روزی کشور کانادا به دست می­آورند، آشنایی با فرهنگ بالای این کشور پیشرفته است. سطح فرهنگ بالای این کشور علاوه بر موضوع امنیت یک مورد جالب در کشور کانادا به حساب می­آید. امنیت و سطح فرهنگ بالا ازجمله موارد قابل توجه برای مهاجرین به حساب می­آید.

چرا خانواده ­ها برای تحصیل فرزندان خود دست روی مدارس شبانه روزی کانادا می گذارند!

حتما بعد از اینکه نام مدارس شبانه روزی را می­شنوید، متوجه می­شوید که برخی از دانش آموزان کل دوران تحصیل خود را در این مدارس سپری می­کنند. در این بین افرادی هم هستند که ترجیح می­دهند تعطیلات پایان هفته خود را در کنار خانواده باشند. اکثر دانش آموزان بین المللی بعد از ساعات آموزشی نیز در خوابگاه­های این مدارس می­مانند.

اکنون ممکن است از خود بپرسید چرا باید مدارس شبانه روزی انتخاب خانواده­ها برای دانش آموزان باشد؟! البته این پرسش به معنی رد مدارس روزانه کانادا نیست بلکه هر کدام مزایای خود را دارند ولی در ادامه دلیل انتخاب مدارس شبانه را بیان می­کنیم.

دلیلی که خانواده­ها انتخاب مدارس شبانه روزی کانادا را در اولویت خود قرار می­دهند این است که آموزش در این مدارس فقط درس نیست. امکان اقامت دانش آموزان در این مدرسه­ها نسبت به مدرسه­های روزانه فرصت یادگیری مهارت­های دیگری را به افراد می­دهد. برخلاف تصور عمومی مردم مدرسه­های شبانه روزی کانادا تنها برای افراد ثروتمند نیست.

چرا برخی­ معتقدند هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور کانادا بالاست؟

با وجود اینکه بیان شد هزینه آموزش در مدارس شبانه روزی کشور کانادا پایین­تر از کشورهای دیگر مانند آمریکا یا استرالیاست، ولی تصور عمومی این است که مخارج زیاد است. در همین راستا لازم دانستیم بدانید که اکثر مدارس شبانه روزی خصوصی هستند و این مورد موجب افزایش هزینه­ها شده است.

معرفی مدرسه­های شبانه روزی کانادا که پرطرفدار هستند؟

در این قسمت به معرفی برخی از این مدارس در کانادا می­پردازیم که آشنایی مختصری از اسامی آنها به دست آورید.

  • Brentwood College School در استان بریتیش کلمبیا؛
  • Lakefield College School در استان انتاریو؛
  • Ridley College در استان انتاریو؛
  • Shawnigan Lake School در استان انتاریو؛
  • St.Andrew’s College شهر آرورا؛
  • Appleby College اوکویل.

تمامی مدارس فوق شبانه روزی هستند. درباره هریک از مدارس نامبرده شده ضرورت دارد که بدانید برخی از آنها دارای آزمون ورودی (SSAT) هستند و برای برخی دیگر نیازی به این آزمون نیست. اختلافات دیگری که این مدارس با یکدیگر دارند در مساحت مدرسه، ظرفیت پذیرش دانش آموز، مقطع تحصیلی، جنسیت و مساعدت مالی به دانش آموزان است.

پذیرش در مدارس شبانه روزی کانادا با موسسه تراست

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال پذیرش فرزند خود در یکی از مدرسه­های شبانه روزی کانادا هستید، مطالعه این بخش کمک زیادی به شما می­کند. مهم­ترین نکته­ای که باید در این مسیر باید بدانید، برداشتن گام­های درست است.

هرگونه اشتباهی در این مسیر حتی به دلیل ناآگاهی موجب رد یا ریجکت درخواست شما از سمت کشور کانادا خواهد بود. موسسه مهاجرتی و حقوقی تراست با وکلای کاردان با تجربه سال‌ها فعالیت پرونده­های موفقی را در کارنامه خود دارد.

تراست با ارائه مشاوره رایگان به متقاضیان کمک می­کند برای تصمیمات خود اقدامات هوشمندانه­تری داشته باشند. دیگر خدماتی که این موسسه مهاجرتی در اختیار مردم قرار می­دهد، پیک آپ کاناداست. پیک آپ هزینه شما را در اخذ ویزا کاهش خواهد داد.

تحصیل فرزندان در مدارس کانادا با تراست

در روزگار کنونی رشد فرزندان از نظر تحصیلی به یکی از دغدغه­های مهم خانواده­ها تبدیل شده است. مدارس شبانه روزی کانادا از جمله مدارسی است که متقاضیان زیادی دارد. مردم از سراسر جهان به دنبال پذیرش فرزندان خود برای تحصیل در این کشور پیشرفته هستند. اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت تحصیلی فرزند خود را طی کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراه‌تان خواهد ماند

جدا از کیفیت آموزش و اعتبار مدارک امتیازاتی که دانش آموزان در هنگام تحصیل به دست می­آورند، انگیزه آنها را برای ورود به کانادا بیشتر کرده است. موسسه تراست با کسب تجربه و موفقیت آمیز بودن چندین هزار پرونده سابقه درخشانی در این مسیر دارد.

این مرکز به مانند یک راهنما شما را در پیمودن این مسیر یاری می­کند. با موسسه تراست این امکان را دارید که از مشاوره رایگان آن استفاده کنید و با ذهنیتی باز در این راه گام بردارید. عدم رعایت مقدمات و اطلاعات کافی درباره قوانین موجب رد پرونده افراد می­شود بنابراین در این امر موسسه تراست با تجارب خود شما را کمک خواهد کرد.

نظر شما