شناسهٔ خبر: 167159 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نهادهای فرهنگی بودجه شان را به شهرداری اختصاص دهند

خدا کرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد نهادهای فرهنگی، بودجه شان را به شهرداری اختصاص دهند تا از ورود آسیب های اقتصادی به خانواده ها در پساکرونا جلوگیری کند.

به گزارش «نماینده»، ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در جلسه دویست و پنجاه و پنجم شورای شهر تهران شهرداری تهران را یک نهاد موفق در جریان مدیریت پاندمی بیماری کرونا دانست و گفت: ما باید فردای پساکرونا را دریابیم. در پاندمی کرونا شرکت های خصوصی و کسب و کارهای کوچک زیان بسیاری دیده اند و ۲۲ هزار نفر تنها در تهران جانشان را از دست داده اند و اغلب خانواده های تهرانی تحت تاثیر این شرایط هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر فشارهای روانی، فشارهای اقتصادی خانواده ها را تحت فشار قرار داده است، اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ حتی اگر پاندمی تمام شود سال مصبت بار است و دولت به این مهم توجه ندارند.

وی افزود: ۵۲ هزار خانواده ایرانی عزیزانشان را از دست داده اند شهرداری می تواند برای کاهش آلام شهروندان تلاش کند در صورتیکه بودجه کافی به شهرداری اختصاص یابد.

این عضو شورای شهر تهران ابراز داشت: در جهان بیشترین بودجه پاندمی به شهردرای ها اختصاص یافته و نمی شود با دست خالی پایتخت را اداره کرد.

خداکرمی با اشاره به اینکه شهرداری می تواند میزان ضرر و زیان شهروندان را محاسبه کند، پیشنهاد کرد: نهادهایی که بودجه فرهنگی می گیرند بودجه شان را به شهرداری اختصاص دهند تا از این آسیب به خانواد ها در سال آتی جلوگیری کنیم.

نظر شما