شناسهٔ خبر: 167151 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاکانی:مصوبه لغو تحریم‌ها کار احساسی نبود

زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه طرح لغو تحریم‌ها کار احساسی نبود، بلکه در مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون امنیت ملی به‌صورت تخصصی موردبررسی قرارگرفته بود.

به گزارش «نماینده»، عیرضازاکانی، با اشاره به مصوبه طرح لغو تحریم‌ها اظهار داشت: سه تا چهار ماه بر روی این طرح کار شده بود و مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیون‌ها نیز به‌صورت تخصصی به آن پرداخته بودند.

وی بیان کرد: پیش‌ازاین، یک‌فوریت طرح و مصوبه مجلس در مورد لغوتحریم‌ها به تصویب رسیده بود و در مصوبه اخیر نیز دو فوریت آن با پس از یک کار کارشناسی به تصویب رسید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد اتحاد، تفاهم و هماهنگی بین دستگاه‌ها در موضوع‌های مختلف ازجمله هسته‌ای گفت: در این زمینه بین مجلس و شورای امنیت ملی تفاهم و هماهنگی لازم صورت گرفت و ما با دبیرخانه شورای امنیت ملی هماهنگی لازم را انجام دادیم.

وی گفت: در موضوع مصوبه لغو تحریم‌ها، ابتدا بحث این بود بدون مقدمه این نظارت‌ها را محدود کنیم که این موضوع برای ابلاغ قانون زمان‌بری داشت و این زمان‌بری نیز حدود یک ماه به طول می‌انجامید تا طرف مقابل حسن نیت ما را ببیند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اما نظر دبیرخانه شورای امنیت ملی فرصت دوماهه بود که پس از بازگشت مصوبه توسط شورای نگهبان، این مهم در مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد.

نظر شما