شناسهٔ خبر: 167139 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آغاز بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون برنامه

میرتاج الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مدت ۲ هفته در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس، گفت: بررسی کلیات و جزئیات بودجه سال ۱۴۰۰ از هفته آینده یکشنبه به مدت ۲ هفته در دستورکار اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات قرار دارد.

وی در همین راستا، افزود:معاونین سازمان برنامه و بودجه و همچنین کارشناسان دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های قوه مقننه میهمان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی بودجه سال آینده خواهند بود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجهتصریح کرد: بررسی بودجه شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در سال آینده و همچنین انتخاب ۹ نفر از اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ نیز در دستورکار جلسات هفته جاری کمیسیون قرار دارد.

حجت الاسلام میرتاجالدینی بیان داشت:در جلسات هفته جاری همچنین موضوع تطبیق احکام دوازدهگانه طرح اصلاح ساختار بودجه با بودجه سال ۱۴۰۰ نیز صورت خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت:تفاوت  بررسی بودجه سال آتی در کمیسیون بودجه با سایر کمیسیون های تخصصی در این است که آنها آن بخشی از لایحه بودجه را بررسی می کنند که مربوط به حوزه فعالیت آن کمیسیون است، اما کمیسیون برنامه و بودجه کل لایحه را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.

نظر شما