شناسهٔ خبر: 167118 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وضعیت امروز به دلیل سوء مدیریت است

علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه به دلیل ناکارآمدی و سوء مدیریت است، گفت: مجلس باید بتواند دولت را به ریل اصلی خود باز گرداند.

به گزارش «نماینده»،کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و کمبود برخی از کالاها در سطح بازار، با بیان اینکه ایران کشوری از لحاظ نیروی انسانی پر استعداد و از لحاظ منبع خدادادی غنی است، اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها از روزهای نخست دولت یازدهم و دوازدهم سعی داشتند همه مشکلات کشور را به کدخدا و  آمریکا گره بزنند.

وی با بیان اینکه منشا همه مشکلات کشور آمریکا و تحریم‌ها نیست، به اظهارات اخیر رئیس دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: آقای روحانی گفته که همه فریادهای خود را بر سر ترامپ بزنید! بله ما همه فریادهای خود را به دلیل سیاست‌های خصمانه آمریکا از ابتدا انقلاب تا الان را بر سر آمریکا می زنیم اما منشا مشکلات اقتصادی کشور سوء مدیریت است.

نائب رئیس کمیسوین عمران مجلس به سوء مدیریت ها در حوزه مسکن و ساخت و سازها اشاره و تاکید کرد که به در حوزه عمرانی و ساخت و ساز کشور صد در صد مصالح در داخل کشور تولید می‌شود اما به دلیل سوء مدیریت و نظارت ناسالم دستگاه‌های اجرایی قیمت تولید مسکن تا این حد بالا رفته است بنابراین سوء مدیریت سبب شده که مسائل تا این حد آثار تورمی به خود گیرد.

علیپور بر این باور است که نگاه برخی از مسئولان برای سربلندی و اعتلای ایران نیست بلکه دغدغه اصلی آنان این است که فرزندانشان در کدام دانشگاه و کدام کشور اروپایی و آمریکایی درس بخوانند بنابراین چون نگاهشان دلسوزانه نیست سوء مدیریت خود را نشان می‌دهد.

وی خائف نسبت به کار، ترسو بودن نسبت به کدخدا، عدم تجربه و مدیریت را عامل اصلی سوء مدیریت عنوان کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با بیان اینکه مهمترین دغدغه ما باید خدمت صادقانه، عملگرایانه و ایثارگرانه به مردم باشد، گفت: اگر قرار است تا سال ۱۴۰۰ قدرت اول منطقه شویم با بادی به هر جهت این مهم محقق نمی شود باید بیش از توان و ظرفیت خود به صورت مضاعف کار کنیم تا بتوانیم بتوانیم به قدرت برتر منطقه برسیم.

وی تاکید کرد: هرچند مجلس یازدهم هبه دولت دوازهم ایراد می‌گیرد و منتقد آن است از ابتدای مجلس یازدهم اصل را بر تعامل گذاشتیم چرا که مقام معظم رهبری نیز در پیام شان تاکید فرمودند که همدل و هماهنگ باشید تا دودش به چشم مردم نرود.

علیپور با اشاره به اختیارات قانونی مجلس تصریح کرد: در بسیاری از مواقع ما می‌توانستیم استیضاح کنیم اما نکردیم در مقطعی طرح سوال از رئیس جمهور شدیداً در مجلس دنبال میشد اما در جهت همدلی و همراهی از اختیارات قانونی خود استفاده نکردیم.

وی افزود: مجلس علی رغم اینکه اینکه از اختیارات قانونی خود استفاده نکرد و اصل را بر همدلی و همراهی گذاشت اما دولت  در خصوص قانون  یارانه کالایی مجلس  مطلقا تاکید دارد که من این کار را صورت نمی‌دهم اما  چند روز بعد از آن اعلام کردکه به چهار دهک جامعه نفری ماهانه صد هزار تومان می‌دهد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس یادآور شد: وقتی که مجلس طرح یارانه کالایی را آماده می کرد دولتی‌ها مدام در کمیسیون ها می گفتند که ما پول نداریم که به مردم بدهیم بعد اعلام می‌کنند که صد هزار تومان به هر نفر واریز می کنم.

علیپور در پایان با تاکید بر اینکه وضعیت امروز جامعه به دلیل ناکارآمدی و سوء مدیریت است اظهار امیدواری کرد که مجلس باید بتواند دولت را به ریل اصلی خود باز گرداند.

نظر شما