شناسهٔ خبر: 167083 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتتاح ایستگاه های مترو امیرکبیر و برج میلاد در تهران

مترو مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح همزمان ایستگاه های امیرکبیر و برج میلاد در خطوط ۶ و ۷ مترو طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش«نماینده» علی امام مدیرعامل شرکت مترو درباره افتتاح ایستگاه امیرکبیردر خط ۶ مترو اظهارداشت: با بهره برداری از ایستگاه امیرکبیر در خیابان هفده شهریور (پایین تر از میدان شهدا، جنب تونل زیرگذر امیرکبیر) دسترسی شهروندان و کسبه ساکن محدوده میدان خراسان، بازار امین حضور به شبکه مترو تسهیل خواهد شد.

وی گفت: بیست و یکمین ایستگاه خط ۶ مترو تهران، دارای دو ورودی مستقل است که ورودی شرقی آن واقع در جنب پارکینگ تونل امیرکبیر، در فاز نخست به بهره برداری می رسد.  

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ایستگاه امیرکبیر در عمق ۳۰ متری زمین احداث شده و تجهیزات مختلفی همانند آسانسور، پله خروج اضطراری، ورودی مخصوص جهت تردد افراد کم توان در آن تدارک دیده شده است. همزمان با افتتاح ورودی نخست، تجهیزاتی از قبیل سیستم های مخابراتی، اعلام و اطفاء حریق، نظارت تصویری، تهویه تونلی و تهویه مطبوع ایستگاه نیز آماده بهره برداری خواهد بود.

وی بیان داشت: از دیگر امکانات این ایستگاه می توان به ۴ آسانسور و ۱۰ پله برقی که ۸ رشته پله از آنها نصب و آماده بهره برداری است، اشاره کرد.

امام بین داشت: هزینه راه اندازی ایستگاه امیرکبیر ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان صرف تامین تجهیزات شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: افتتاح رسمی این ایستگاه همزمان با ایستگاه مترو برج میلاد هفته آینده صورت خواهد گرفت؛ این در حالی است که ایستگاه برج میلاد از تاریخ ۲۶ آبان سال جاری مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفته است.

نظر شما