شناسهٔ خبر: 167074 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پایش محاسبات مالی در کشور بعد از تحقق تخلف انجام می‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عموما در کشور ما شفافیت در امور مالی زمانی که کار از کار گذشته و تخلف انجام شده، پیگیری می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از دستاوردهای شورای شهر در حوزه محاسبات و پایش عملکرد گفت: موضوع شفافیت در محاسبات مالی و پایش عملکرد حائز اهمیت است. در شورای شهر دیوان محاسبات وجود ندارد و عموماً در کشور ما شفافیت در امور مالی زمانی که کار از کار گذشته و تخلف انجام شده، انجام می‌شود. لذا رونمایی از سامانه پایش برای تسلط بر امور مالی شهرداری توسط شورا بسیار مهم و مؤثر است.

وی افزود: در موضوع شفافیت نکته اصلی ورود اطلاعات به موقع است. در پایش عملکرد هم حدود ۶۰۰ مصوبه در سه سال گذشته داشتیم که حدود ۵۰ درصد از آنها به درخواست خود شهرداری بوده که طبیعتاً عملکرد مناسبی هم در این زمینه داشته اما این امر در طرح‌های ارائه شده از سوی شورا متفاوت است و شاهد نقص هستیم و این سامانه در بحث پایش عملکرد شهرداری بسیار مهم است.

هاشمی در خصوص بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: بودجه شهرداری باید با توجه به تورم ها با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش بسته شود و در دستور کار است و بودجه باید تا ۳۰ دی به ما برسد. این بودجه بر اساس سیاست های شورا قوت محله محوری آن بالاتر خواهد بود و سعی می‌کنیم که به صورت نقطه‌ای به مسائل محله‌ای در بودجه بپردازیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا بودجه امسال کفاف حمل و نقل عمومی را خواهد داد یا خیر، تصریح کرد: در بخش حمل و نقل بحث خودرو محوری را داریم که در این زمینه مشکلی نداریم و باید تنها گره های ترافیکی را باز کنیم. بحث دیگر حمل و نقل عمومی شامل بهره برداری و مسائل جاری آن است. بودجه درخواستی ما برای حمل و نقل به مرز ۲۰ هزار میلیارد رسید که ۱,۷۵۰ میلیارد تومان برای حمل و نقل تعیین شده که بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: قرار است جلسه‌ای با شورای نمایندگان تهران داشته باشیم تا خواسته های خود که عمدتاً زیر ساختی است را مطرح کنیم و امیدواریم درخواست های ما عملی شود.

رئیس شورای شهر تاکید کرد: ما بیش از ۷۰ میلیارد تومان از سیستم دولتی طلبکار هستیم و هنوز محقق نشده است.

وی افزود: از ۲ هزار املاک واگذار شده شهرداری، بیش‌از هزار عدد در اختیار نهادها است که بعضاً مورد تایید قرار گرفته و فعلاً بیش از ۴۰۰ عدد پس گرفته شده است. موضوع شفافیت در این زمینه کم کم در حال رخ دادن است.

رئیس شورای شهر تاکید کر: اطلاعات این لیست هنوز کامل و جامع نیست و اشتباهاتی در آن وجود دارد به همین دلیل هنوز لیست آن به طور کامل منتشر نشده است.

نظر شما