شناسهٔ خبر: 167064 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درخواست شورای شهر از شهرداری جهت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر

حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مدیریت شهری باید برای حمایت از اهالی فرهنگ و هنر برنامه شفاف و مؤثری داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود درباره رویدادهای فرهنگی در پایتخت گفت: این رویدادها و رونق آن مستلزم حضور آحاد جامعه به ویژه هنردوستان است به ندرت این رخدادها رویکرد انفرادی دارد و به نوعی ذات این عرصه جمع‌گرایانه است.

وی افزود: حال فرهنگ و هنر و اهالی آن به ویژه در پایتخت خوب نیست و یادمان باشد که اصحاب فرهنگ و هنر در همه بحران‌ها از انقلاب تا جنگ، از سیل تا زلزله و موارد دیگر در کنار مردم بوده‌اند ولی در شرایط کنونی این افراد ارگانی بزرگ بحران همه‌گیری کرونا شده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: گر چه محدود کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شرایط کرونا از سوی دولت اقدام قابل قبولی است ولی آیا نباید برنامه مشخصی از سوی نهادهای مسؤول برای کمک به رونق اقتصاد فرهنگ و هنر به ویژه در بخش خصوصی وجود داشته باشد؟ ده‌ها هزار نفر از طریق این عرصه ارتزاق می‌کنند و میلیون‌ها نفر برای حفظ سلامی و اعتلای روحی‌شان به این رویدادهای فرهنگی وابسته و دلبسته هستند که حفظ و رونق آن در جامعه ضرورت دارد.

حق‌شناس تأکید کرد: امیدواریم شرایط کرونا باعث سرعت گرفتن تصمیمات و مصوباتی شود که از هنرمندان در مراکز فرهنگی به ویژه در مواقع بحرانی حمایت‌هایی صورت گیرد.جامعه در بحران روحی و روانی قرار دارد و این فرهنگ و هنر است که می‌تواند باعث انسجام اجتماعی شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت شهری باید برای حمایت از فرهنگ و هنر برنامه شفاف و مؤثری داشته باشد گفت: ظرفیت‌های کنونی موجود برای حمایت مدیریت شهری از اهالی فرهنگ و هنر از جمله استقرار فعالان این عرصه در اماکن با کاربری مسکونی وجود دارد و انتظار می‌رود شهرداری از ظرفیت‌هایی همچون فضای روباز نمایش فیلم و تئاتر در بوستان‌ها جهت حمایت از آنها استفاده کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: شهرداری می‌تواند با خلاقیت‌های لازم کمک‌های زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی انجام دهد و از ظرفیت فعالان این عرصه به ویژه در سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی برای حفظ نشاط و التیام استرس و آلام شهروندان اقداماتی انجام دهد.

نظر شما