شناسهٔ خبر: 167061 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه ریزی جهت اتصال خطوط مترو به مراکز بیمارستانی در پایتخت

مترو رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به برنامه ریزی جهت اتصال خطوط مترو به مراکز بیمارستانی گفت: آماده همکاری جهت تحقق این مسأله با وزارت بهداشت هستیم.

به گزارش «نماینده»، رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست بررسی اتصال خطوط مترو به مراکز بیمارستانی اظهارداشت: بر اساس قوانین جدید مدیریت بحران هر سازمان موظف است برای تامین بودجه اقداماتی را در حوزه پدافند غیر عامل انجام دهد و بودجه آن را اعلام کند. این موضوعی است که بر اساس قانون جدید مدیریت بحران تکلیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که برای حوزه مدیریت بحران کشور مشخص شده است در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و این سازمان بودجه مربوط به بحران را برای پس از وقوع بحران در نظر گرفته است.

وی گفت: با توجه به این که بر اساس قانون بودجه حوزه بحران دارای ردیف اختصاصی است و هر سازمان بر اساس اعلام نیازهای خود در موضوع بحران بودجه دریافت می کند؛ بر همین اساس وزارت بهداشت می تواند نسبت به انجام پیگیری‌های لازم برای تامین هزینه این پروژه اقدام کند و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز حاضر است همکاری های لازم را انجام دهد.

علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در ادامه این نشست، با اشاره به اینکه موضوع ارتباط مترو به بیمارستان ها بر اساس مصوبه سال ۹۵ شورای اسلامی شهر تهران تعیین شده است و بر این اساس مقرر شد متروی تهران ارتباط خطوط را با مراکز بیمارستانی در مطالعات خود جای دهد؛ تا بیمارستان ها و مراکز نظامی مهم به صورت دو طرفه با مترو در ارتباط باشند.

وی افزود: با شناسایی برخی از بیمارستان ها و معرفی آنها به سازمان پدافند غیرعامل در نهایت تعدادی از بیمارستانها شامل بیمارستان امام خمینی (ره)، شهید اکبر آبادی، برج میلاد و بیمارستان گلستان به عنوان اولویت های اول در نظر گرفته شد.

امام خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه و دستورالعمل اجرائی آن، شرکت متروی تهران مسوول اجرای پروژه است و هیچ اشاره ای به تامین هزینه های اجرایی آن توسط شرکت مترو یا شهرداری تهران نشده است. در نتیجه اقدامات صورت گرفته در این خصوص تنها به منظور اعلام آمادگی برای انجام هماهنگی ها بوده است تا از محدوده پیرامونی مترو به سمت درون ایستگاه ها امکانات ارتباطی به سمت سکو، قطار و سالن فروش بلیط توسط مترو انجام شود.

وی در ادامه در خصوص شرایط پیشرفت اجرای پروژه در مورد بیمارستان های دارای اولویت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) عنوان کرده است در صورت تامین هزینه توسط مراجع مرتبط با این موضوع موافق است. لذا مقرر شد شورای شهر تهران نظر خود را در خصوص مرجع  تامین کننده هزینه ها اعلام کند. زیرا در این مصوبه تنها به احداث این پروژه توسط مترو اشاره شده و  نسبت به تامین هزینه ها شهرداری تهران را موظف ندانسته است.  

وی تأکیدکرد: با توجه به محدودیت هایی که بیمارستان امام خمینی (ره)   و شهرداری تهران برای تامین هزینه ها دارند، پیشنهاد می شود در جلسه ای  با حضور نماینده سازمان پدافند غیرعامل به عنوان یک سازمان که دارای بودجه هایی در سطح ملی است، جلسه مشترکی برگزار شده و این موضوعات بررسی شود.

نظر شما