شناسهٔ خبر: 167039 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشکل حمل و نقل عمومی تهران با ۲ واگن مترو برطرف نمی‌شود

میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی گمان می‌ کنند با ۲ واگن مترو و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مشکل حمل و نقل عمومی برطرف می‌شود، گفت: بودجه اختصاص یافته به حمل و نقل عمومی باید اصلاح شود.

به گزارش«نماینده» محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره موضوع حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهار داشت: انتظار داشتیم که دولت در بودجه سال ۱۴۰۰ بخشی از تعهدات مندرج در قوانین هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی در سوخت را برای حمل و نقل عمومی درنظر گیرد.

وی خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت فقط ۶۰ میلیارد تومان برای خرید واگن مترو پول اختصاص داد که این میزان کفایت حتی خرید دو واگن مترو را هم نمی‌دهد.  

میرلوحی با اشاره به نیاز تهران به ۲ هزار واگن گفت: تأمین ۶۰ میلیارد اعتبار برای خرید دو واگن کمبود ۲ هزار واگن را پاسخگو نیست.

وی گفت: همچنین در این بودجه ۵۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌ها در نظر گرفته شده که این میزان برای یکصد دستگاه اتوبوس کفایت می‌کند. ناوگان اتوبوسرانی پایتخت بسیار فرسوده است و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مناسبتی با این بخش هم ندارد.  

وی گفت: انتظار داریم بودجه مورد نظر در این راستا اصلاح و در فصل رسیدگی به لایحه مجلس، اقدامات لازم انجام گیرد.  

وی خاطرنشان کرد: آیا واقعاً برخی فکر کرده‌اند با دو واگن مترو و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مشکل حمل و نقل عمومی در تهران و کلان‌شهرها برطرف می‌شود؟ ۷۰ درصد جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند و این تصمیم جای تعجب دارد.

نظر شما