شناسهٔ خبر: 167015 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مثلث ترور، مذاکره و برجام

کارخانه‌ای شکی نیست بی‌پاسخ گذاشتن ترورها و اکتفا به تهدیدهای بی سرانجام که در جریان ترورهای قبلی صورت گرفت دشمن را پس از انجام هر ترور بر انجام ترور بعدی ترغیب کرده است.

نماینده/ ابراهیم کارخانه‌ای، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم: ۱- ترور صدها دانشمند هسته‌ای در کشورهای عراق سوریه، مصر، تونس... و بمباران تأسیسات هسته‌ای عراق سوریه و سودان؛ حکایت از برنامه ریزی هدفمند رژیم صهیونیستی  برای جلوگیری از دستیابی کشورهای منطقه به توانمندی هسته‌ای  و انحصاری بودن این قدرت در منطقه دارد که ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز با همین هدف انجام شده است تا به زعم باطل این رژیم، ریشه دانش هسته در کشور خشکانده شود! غافل از آنکه برنامه هسته ای بومی جمهوری اسلامی ایران ریشه در پژوهش و فناوری دارد و قائم به فرد نمی باشد.

 ۲- از آنجا که آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت سلطه آمریکا و غرب مدیریت می شود، بدون شک در اختیار قرار دادن لیست اسامی دانشمندان و اطلاعات و مدارک حساس هسته ای در اختیار یک نهاد جاسوسی که به عنوان پیاده نظام آمریکا و غرب عمل می کند عامل اصلی تمامی ترورها و فتنه های برنامه ریزی شده هسته ای است که با خروج کشور از پروتکل الحاقی و در صورت لزوم NPT امکان انجام بسیاری از توطئه ها از دشمن سلب می گردد و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی نیز دقیقا" در همین راستا انجام شده است.

۳- شکی نیست بی‌پاسخ گذاشتن ترورها و اکتفا به تهدیدهای بی سرانجام که در جریان ترورهای قبلی  صورت گرفت دشمن را پس از انجام هر ترور بر انجام ترور بعدی ترغیب نموده است. باید پاسخ ترور به ‌گونه‌ای داده شود که دشمن از کرده خود پشیمان و بداند هزینه ترور و هر نوع اقدام خرابکارانه برای او بسیار سنگین و شکننده خواهد بود. بدون شک همانگونه که توانمندی بالای دفاعی؛ دشمن را از حمله نظامی بازمی دارد اقدام قاطع متقابل نیز دشمن را از کرده خود پشیمان و از انجام اقدامات بعدی باز می دارد.

۴- در شرایطی که رژیم صهیونیستی عضویت آژانس بین المللی اتمی را نپذیرفته و با دستیابی به سلاح هسته ای یک تهدید بزرگ هسته ای در منطقه به شمار می رود، چرا باید جمهوری اسلامی ایران علیرغم آنکه پیشرفته ترین و بی سابقه ترین نظارت های تاریخ هسته ای حهان را متحمل شده است، دانشمندان هسته ای آن از سوی این رژیم جنایت پیشه  هدف ترورهای زنجیره ای قرار گیرد و آژانس نه اینکه کوچکترین اقدامی انجام نمی دهد بلکه به منظور تکمیل اتهام های واهی این عنصر جنایتکار، با اصرار بر بازرسی های بی اساس به تکمیل پازل توطئه های هدفمند و برنامه ریزی شده این رژیم جنایتکار می پردازد.

۵- برنامه هسته ای و دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر خلاف کشورهای با "پیشرفت وارداتی" ریشه در تحقیق و توسعه و در فکر و اندیشه نخبگان کشور دارد و هرگز قائم فرد نیست که با فقدان یک فرد از حرکت باز ایستد؛ بر همین اساس با ترور دانشمندان هسته ای خدشه ای بر توانایی هسته ای جمهوری اسلامی ایران وارد نشد و با شهادت پدر موشکی ایران سردار تهرانی مقدم برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران با قدرت بیشتری به پیش رفت و اکنون نیز با شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید فخری زاده، برنامه های او  همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند با قدرت هرچه تمام تر به پیش خواهد رفت.

۶- در حالیکه ژنوم سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی یکی است و این رژیم از بدو تولد همواره مورد حمایت ۱۰۰ درصدی تمامی روسای جمهوری آمریکا اعم از دمکرات و جمهوری خواه بوده است؛ آیا ساده‌انگاری سیاسی  نیست که نقش محوری رژیم صهیونیستی در معادلات سیاسی آمریکا نادیده گرفته شود و برخی بعد از عهد شکنی های مکرر و ترور ناجوانمردانه سردار نام آور و بین المللی اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، دم از مذاکره مجدد با آمریکا بزنند و رفتن یک جنایتکار و آمدن مهره ای دیگر را فرصت تلقی کنند.!؟ آیا حامیان برجام، صدای مکانیسم ماشه دشمن را نمی شنوند!؟ 

۷- در حالیکه وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه اوباما و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در خاطرات خود می نویسد که ما مذاکرات هسته‌ای را با اسرائیل هماهنگ می کردیم؛ آیا جایی برای مذاکره مجدد با چنین گرگ بین المللی که فریبکارانه بدنبال شلیک ماشه تفنگ پیش بینی شده در برجام می گردد وجود دارد!؟ آیا در حالی که طرف آمریکایی هدف خود را مذاکره بر سر قدرت موشکی، منطقه ای و... اعلام نموده است! مذاکره مجدد با چنین کشوری که ناموس، عزت و موجودیت کشور را هدف قرار داده است اقدامی شرافتمندانه است!؟ 

۸- در حالی که نشریه تایمز اسرائیل، ۶ روز قبل از ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور با صراحت اعلام می کند که هدف اصلی اسرائیل برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است و ایران پاسخی نخواهد داد! اگر در همان روز اعلام، پاسخ قاطع و باز دارنده به دشمن داده می‌شد، چه بسا امروز شاهد شهادت فرزندی برومند از  تبار هسته ای و دفاعی کشور نبودیم. بر این اساس انتقام سخت از عاملان و آمران این جنابت بزرگ تنها راه  بازدارندگی این رژیم جنایتکار و نامشروع از ادامه هر نوع خرابکاری و ترور در آینده خواهد بود.

نظر شما