شناسهٔ خبر: 167000 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

میزان فروش اوراق در لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید تعدیل شود

حاجی بابایی2 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: متأسفانه ارقام بودجه در فروش اوراق در لایحه ۱۴۰۰ افزایش بسیار زیادی نسبت به سالجاری دارد و بایستی آنرا تعدیل کنیم گفت: بودجه شرکت‌های دولتی و درآمدهای دولت واقعی نیست که باید در ساختار آنرا اصلاح کنیم.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته و هزینه‌های اوراقی که در بودجه‌های سنوات قبل از سوی دولت انجام شده  است نشان می‌دهد که ما در زمینه اوراق در سال ۱۴۰۰ به هیچ وجه وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

وی در توضیح بیشتر افزود: متأسفانه ارقام بودجه در لایحه ۱۴۰۰ در خصوص فروش اوراق افزایش بسیار زیادی دارد و بایستی این افزایش را به نحوی در لایحه و با استفاده از اصلاح ساختار بودجه تعدیل کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بودجه حدود ۸۴۱ هزار میلیارد تومان است که ۲۵۰ هزار میلیارد آن یعنی مالیات‌ها و حقوق گمرکی درآمد واقعی محسوب می‌شود و بقیه را نمی‌توان به عنوان منبع حساب کرد.

حاجی بابایی اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی در لایحه به بودجه شرکت‌های دولتی باز می‌گردد زیرا عدد و رقم بودجه شرکت‌های دولتی واقعی نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: ۹۰ درصد اصلاح ساختار را به صورت هماهنگ با دولت پیش رفته‌ایم این در حالی است که هیچ راهی جز اصلاح ساختار بودجه نداریم.

نظر شما