شناسهٔ خبر: 166986 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعزام گزینشی ورزشکاران پارالمپیکی به بهانه کمبود ارز تبعیض است/ وزارت ورزش فوراً اعلام موضع کند

پارالمپیک.jpg عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک با انتقاد شدید از اظهارات رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، تصریح کرد: اعزام گزینشی ورزشکاری که کسب سهمیه کرده است به هیچ عنوان قابل قبول نیست لازم است وزارت ورزش نسبت به این اظهارات هرچه زودتر اعلام موضع کند.

به گزارش«نماینده» سیدعلی یزدی خواه ضمن گرامیداشت روز معلولان عنوان کرد: ظرفیت کشور ما پس از انقلاب اسلامی در حوزه ورزش جانبازان و معلولان بسیار بالا بوده و سوابق مدال آوری‌های کشورمان در پارالمپیک نشان می‌دهد که ما در این حوزه همواره از مدعیان اصلی کسب مدال نه تنها در آسیا بلکه در جهان بوده‌ایم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نماینده مجلس در کمیته ملی پارالمپیک با این سیاست اعلامی از سوی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان مبنی بر عدم اعزام ورزشکاران به پارالمپیک  به شدت مخالف هستم و حتی سیاست ما در کمیته ملی پارالمپیک اعزام حداکثری ورزشکاران بوده است.

یزدی‌خواه با بیان اینکه مدال‌آوری در این حوزه برای کشورمان همواره موجب افتخار بوده تا جایی مدال آوران پارالمپیکی بارها توفیق دیدار با رهبر معظم انقلاب را داشته‌اند، ادامه داد: چه متر و معیاری برای تعیین شانس مدال آوری ورزشکاران وجود دارد که اعزام‌ها بخواهد بر این اساس انجام شود.

 وی تصریح کرد: آمادگی جسمانی ورزشکاران و احتمال آوری آن‌ها تابعی از شرایط مختلف است و نمی‌توان پیش از اعزام ورزشکاری نسبت به شانس مدال آوری او قضاوت قطعی داشت.   اینگونه اظهارات به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو ناظر مجلس در کمیته ملی پارالمپیک تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان باید هرچه سریع‌تر نسبت به اظهارات رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان اظهار نظر کند. فدراسیون جهانی پارالمپیک نیز در صورت قهرمانی این ورزشکاران در مسابقات مشوق‌های مالی به کشورها و ورزشکاران پرداخت می‌کند و اعزام نکردن ورزشکاری که کسب سهمیه پارالمپیک کرده به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نظر شما