شناسهٔ خبر: 166970 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت ۴۰ درصد کاهش یافت

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت ۴۰ درصد کاهش یافته است، گفت: تعطیلی‌ها و محدودیت‌های مربوط به کرونا باید تا رسیدن به آمار فوتی‌های کمتر از ۱۰ نفر در تهران ادامه یابد.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت و محدودیت‌ها و تعطیلی های مربوط به این بیماری، اظهار داشت: باید سعی کنیم تا رسیدن به عدد مطلوب فوتی‌ها، محدودیت‌ها و تعطیلی های مربوط به کرونا را ادامه دهیم که این عدد مطلوب برای تهران رسیدن به عدد فوتی‌ها به کمتر از ۱۰ و در کل کشور رسیدن به عدد ۵۰ تا ۳۰ در طول روز است.

وی در مورد شرایط قرمز و نارنجی کرونا گفت:‌بر اساس رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا اگر از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۰ نفر بیشتر مبتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، وضعیت قرمز و اگر از هر ۱۰۰ هزار نفر، کمتر از ۱۰ نفر در بیمارستان بستری شوند وضعیت نارنجی محسوب می شود.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد:‌با این حساب اگر جمعیت پایتخت را ۹ میلیون نفر در نظر بگیریم در صورتی که بالای ۹۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان باشند وضعیت قرمز و زیر عدد ۹۰۰ وضعیت نارنجی است که به نظرم باید مرز بین قرمز و نارنجی واضح‌تر باشد و اینکه اگر عدد مربوطه ۸۹۹ شود شرایط را نارنجی و عدد ۹۰۱ را شرایط را قرمز اعلام کنیم چندان اصولی و علمی نیست و باید به نظرم این مسأله تصحیح شود.

هاشمی گفت:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در پایتخت به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده که نسبت به آمار هفته های قبل قبلی که به بالای ۱۷۵ نفر فوتی در طول روز رسیده بود، خوب است و به عبارتی ۴۰ درصد آمار فوتی‌های کرونا در پایتخت کمتر شده است.

وی تصریح کرد: به نظرم با این وجود شرایط به صورتی نیست که محدودیت‌ها و تعطیلی هاکمتر شود و آمادگی‌های لازم برای رفع شرایط قرمز وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:  باید تعطیلی شدید مشابه تعطیلی نوروز برای مدت حداقل دو هفته اجرا شود و در کنار آن بخش‌های گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها نیز که در نوروز فعال بود، تعطیل شود.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که برای موضوع معیشت مردم در تعطیلی‌های مربوط به کرونا چه اقدامی باید انجام شود گفت: شرایط را باید مشابه نوروز در نظر گرفت ولی با این وجود باید کارفرمایان در زمان تعطیلی پرداختی‌های لازم را انجام دهند و دولت حمایت‌هایی را در این راستا در نظر گیرد.

وی درباره اینکه آیا شورای شهر می‌تواند حمایتی در زمینه معیشت مردم در زمان تعطیلی‌ها داشته باشد، ‌گفت: این مسأله کار ما نیست در قانون شوراها هم نیامده ما در کار دولت دخالت نمی‌کنیم و حمایت از معیشت مردم بر عهده دولت است.

نظر شما