شناسهٔ خبر: 166957 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش روحانی به طرح مجلس | بگذارید آن‌هایی که تجربه موفق دیپلماسی دارند، کارشان را انجام دهند

روحانی رئیس جمهور در واکنش به طرح راهبردی مجلس برای رفع تحریم‌ها گفت: بگذارید با حوصله، تحمل، خردورزی و آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله در این امر دارند و در دیپلماسی موفق بودند، کارشان انجام بدهند.

به گزارش «نماینده»،حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو با اشاره به افتتاح طرح های مربوط به برق و توزیع برق در سه استان مهم سیستان و بلوچستان و خوزستان و خراسان رضوی به ارزش ۳۶ هزار میلیارد تومان اظهار داشت: همه ما می دانیم که صنعت برق چقدر برای ما اهمیت دارد و زیرساخت تولید و تحول و رفاه مردم است.

وی با بیان اینکه در سال های قبل و مخصوصاً در جنگ تحمیلی روزهایی بود که مردم بیش از چند ساعت برق نداشتند و گاهی بیمارستان‌های ما هم برق نداشت،‌گفت: یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم این است که قطعی برق نداشتیم و اگر هم بوده موارد بسیار محدودی بوده و در این سال‌های اخیر وزارت نیرو از مردم طرح استمداد کرده و هرکجا مردم با قدرت وارد شوند به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه ما سالی ۲۵۰۰ مگاوات برق را در این دولت اضافه کرده‌ایم و تا پایان دولت به حدود ۲۰ هزار مگاوات برق جدید و شاید هم کمی بیشتر خواهیم رسید، تصریح کرد: این در حالی است که در آغاز انقلاب کل برق کشور ۷ هزار مگاوات بوده و این نشان می دهد که ما سه برابر اندازه برق رژیم گذشته فقط در این دولت برق تولید کرده‌ایم و این کار بسیار ارزشمندی برای کشور است، مخصوصاً وقتی با کیفیت ضمیمه می شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز تلفات برق ما ۹درصد است و این بسیار مهم است چون پایداری شبکه ما اضافه می‌شود و اتصال برق و سنکرون شدن شبکه برق ما با همسایگان انجام می گیرد، اظهار داشت: روستاییان عزیز ما از برق استفاده می کنند و دولت تدبیر و امید برق روستاهای ۲۰ خانوار را به پایان رساند و ما امروز در کشور روستای ۲۰ خانواری نداریم که دارای برق نباشد و الان در فکر روستاهای ۱۰ خانوار هستیم که آنها هم برق دار شوند.

وی افزود: اینکه در هر ماه ۳۵ روستایمان به شبکه برق متصل می شود بسیار مهم است و اساساً دولت تدبیر و امید دولتی بوده که در تمام زمینه ها تحولی که در روستاها ایجاد کرده چه از لحاظ گاز و چه از لحاظ برق و آب و ارتباطات و بهداشت و راه و آموزش قابل مقایسه با دولت‌های قبل نیست.

روحانی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش آموزش خاطرنشان کرد: در مجموع در دولت تدبیر و امید مدارس غیر استاندارد و کپری که به صورت ساختمان نبود تقریباً در این دولت به طور کامل جمع شد و برای روستاها کار بسیار بزرگ و عظیمی انجام گرفته و انشالله ادامه پیدا می کند.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان خود با اشاره به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران که توسط مجلس تصویب شد، گفت: بگذارید با حوصله، تحمل، خردورزی و آن‌هایی که تجربه بیست و چند ساله در این امر دارند و در دیپلماسی موفق بودند و در دیپلماسی بارها و بارها آمریکا را در سازمان ملل شکست دادند، کارشان انجام بدهند. 

وی افزود: البته ما می‌دانیم هر قوه‌ای هر کاری می‌کند با نیت خیر است، اما با هم مشورت کنیم، همفکری کنیم و کارها را دقیق‌تر و پخته‌تر پیش ببریم.

ادامه دارد...

نظر شما