شناسهٔ خبر: 166955 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه وطن امروز

عربستان سعودی توفان درو خواهد کرد

عباس مقتدایی نماینده اصفهان در سال‌های گذشته اینگونه بود که عربستان تلاش می‌کرد به عنوان یک کشور در اردوگاه ملت‌های مسلمان نقش‌آفرینی کند ولی قطعا در ماه‌های اخیر این جایگاه به سرعت تنزل یافته و دیگر ملت‌های مسلمان ارزشی برای اقدامات یا گفتار رژیم آل‌سعود قائل نیستند. 

نماینده/ عباس مقتدایی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 1- رژیم سعودی جایگاه خود در میان ملت‌های مسلمان را از دست داده است. سعودی با انجام اقداماتی که عملا بازی در نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی است، به سرعت تنزل جایگاه پیدا کرده است. 

در سال‌های گذشته اینگونه بود که عربستان تلاش می‌کرد به عنوان یک کشور در اردوگاه ملت‌های مسلمان نقش‌آفرینی کند ولی قطعا در ماه‌های اخیر این جایگاه به سرعت تنزل یافته و دیگر ملت‌های مسلمان ارزشی برای اقدامات یا گفتار رژیم آل‌سعود قائل نیستند. 

عربستانی‌ها با باز کردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه و ایجاد پیمان‌هایی با این رژیم کودک‌کش، قطعا به روند اضمحلال و از دست دادن قدرت خود نزدیک می‌شوند. 

2- نمونه‌هایی نظیر عراق، مصر و کشورهایی چون لیبی از جمله حکومت‌هایی بودند که در خلال رفتارهای حکمرانان خود نشان دادند ابزاری در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند؛ آمریکا از این رژیم‌ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود استفاده کرد و بعد از مدتی آنها را از مصدر کار ساقط کرد. 

3- ما دیدگاه اصولی وحدت جهان اسلام را دنبال می‌کنیم اما در این مقطع معتقدیم سعودی از ارزش‌های اسلامی و قرآنی دور شده و پیام قرآنی که نباید تسلط بیگانگان و کفار را ایجاد کرده و تحت سیطره آنها باشیم از سوی شاهزادگان سعودی نقض شده است. 

ملت عربستان قطعا در برابر این مسأله در میان‌مدت واکنش نشان خواهد داد و آنچه امروز حکمرانان سعودی می‌کارند، بادی است که توفان درو خواهند کرد. بدون شک براساس آموزه‌های قرآنی، کسانی که به آرمان امت اسلامی خیانت کنند، محکوم به نابودی هستند. 

توصیه ما به حکمرانان عربستان این است که به ارزش‌های دینی و اسلامی برگشته و بیش از این برخلاف قرآن عمل نکنند. 

بدیهی است رژیم اشغالگر قدس و آمریکا از حفره ایجادشده میان ملت و دولت عربستان استفاده کنند، زیرا آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال منافع خود در منطقه هستند و در این میان عربستان باید دقت نظر داشته باشد از دامی که رژیم صهیونیستی و آمریکا برای آنها طراحی کرده و شاهزادگان سعودی را در آن گرفتار کردند، خارج شود نه اینکه بیشتر خود را در این باتلاق گرفتار کند. 

بی‌توجهی حکمرانان عربستان سعودی، آینده شاهزادگان سعودی را با مشکلات جدی و حتی نابودی مواجه خواهد کرد. 

نظر شما