شناسهٔ خبر: 166948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قانون لغو تحریم ها راه زیاده خواهی و باج خواهی غربی ها را مسدود می‌کند

کریمی فیروزجایی عضو هیئت رییسه مجلس گفت: دراجرای طرح اقدام راهبردی مجلس مبنی بر کاهش تعهدات برجامی تمامی بازرسی های فرا تر از پروتکلهای الحاقی و داوطلبانه از مراکز هسته ای کشور ممنوع می شود.

به گزارش «نماینده»،علی کریمی فیروزجایی نماینده بابل در مجلس، با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و تائید آن  از سوی شورای نگهبان، گفت: هم اکنون تمامی مراکز هسته ای کشور تحت نظارت شبانه روزی آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد که اقدامی داوطلبانه است.

وی یادآورشد: در اجرای معاهده برجام قوانین فراپروتکلی در مراکز وتاسیسات هسته ای کشورمان اجرا می شود که فراتر از مقررات سازمان بین المللی  انرژی اتمی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم افزود: طبق مصوبه جدید مجلس در صورتی اجرای پروتکل الحاقی ادامه می یابد که تحریم های بانکی ونفتی علیه کشورمان برطرف شود.

کریمی فیروزجایی طرح تصویبی مجلس را متضمن منافع راهبردی کشور دانست و عنوان کرد:اجرای پروتکل الحاقی و بازرسی های فراتر از مقررات سازمان بین المللی انرژی اتمی در شرایط اعمال تحریم های ظالمانه استکبار فاقد توجیه و خسارت بار است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با انتقاد از مخالفان این مصوبه، گفت: مخالفان این مصوبه بدون مطالعه ابعاد و زوایای مختلف آن در صدد فضاسازی و اعمال فشار یکسویه علیه مجلس انقلابی هستند.

نماینده مردم بابل در مجلس با تاکید بر عزم انقلابی خادمان ملت در مجلس تصریح کرد: سیاست جدیدو قاطعانه مجلس یازدهم در صیانت از مولفه های اقتدار و عزت ملی تداوم خواهد یافت.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از همراستایی برخی کانونهای داخلی با هم مسلکان غربی برای تشدید فشار علیه کشورمان افزود: بر اساس آموزه های انقلابی و گفتمان امام امت و رهبری، انقلاب اسلامی بدون توجه به هیاهوی استکبار به حرکت شتابان خود در مسیر ترسیمی ادامه خواهد داد.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت همگرایی ارکان نظام در پیگیری آرمانهای رفیع انقلاب، ادامه داد: مصوبه حدید مجلس نافی تداوم دیپلماسی هوشمندانه برای اعتلای عزت و اقتدار کشورمان در صنعت هسته ای نیست بلکه راه زیاده خواهی و باج خواهی غربی ها را مسدود کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در اجرای کامل این مصوبه به راهبردهای هوشمندانه آن در جلوگیری از بروز آسیب های احتمالی به منافع ملی توجه کند.

نظر شما