شناسهٔ خبر: 166930 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هلال احمر از ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا مقرر تنها ۲۵۰ هزار دوز وارد کرده است

واکسن.jpg رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شرکت‌های واردکننده واکسن آنفلوانزا به دلیل وجود تحریم‌ها از دادن دارو به ایران امتناع کردند از این رو امسال تنها ۲۵۰ هزار دوز از میزان ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا مقرر، وارد کشور شد.

به گزارش «نماینده» کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین وضعیت واردات ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا گفت: با توجه به اینکه وظیفه خرید و تامین ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا  بر عهده جمعیت هلال احمر قرار داشت؛ برای این تعداد واکسن بیش از ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته شده و کارهای واردات آن رو به اتمام بود که متاسفانه شرکت‌های واردکننده به دلیل شرایط بین المللی موجود و تحریم‌های ظالمانه از انجام تکالیف خود امتناع کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ادامه داد: از میزان ۲ میلیون دوز واکسن آنفلوانزایی که قرار بود توسط ما وارد کشور شود تنها توانستیم از کانال‌های غیر رسمی ۲۵۰ هزار دوز واکسن وارد کنیم. شرکت‌های واردکننده تا مراحل پایانی پیش آمدند اما به محض اطلاع از وجود تحریم‌ها از تحویل دارو به ایران امتناع می‌کردند.

همتی با بیان اینکه فصل تزریغ واکسن آنفلوانزا اوایل پاییز است،  ادامه داد: متاسفانه ما و وزارت بهداشت آن طور که باید نتوانستیم از کل محموله واکسن آنفلوانزا بهره کافی ببریم؛ امسال موضوع واردات واکسن به دلیل مشکلات موجود به خوبی پیش نرفت و با توجه به گذشت فصل تزریق، واردات آن دیگر کمکی به پیشگیری از بیماری نمی‌کند.

نظر شما