شناسهٔ خبر: 166918 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله جنتی: انبوهی از شاگردان شهید فخری‌زاده راهش را ادامه می‌دهند

جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به ترور و به شهادت رسیدن شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان تاکید کرد که انبوهی از شاگردان این شهید راه او را ادامه می‌دهند.

به گزارش «نماینده»  آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۹) در جلسه این شورا با اشاره به شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی توسط ایادی استکبار، گفت: این ضایعه تلخ و ناگوار را به حضرت صاحب الزمان (عج)،  مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده محترم شهید تسلیت عرض میکنیم؛ اگرچه از این مصیبت عزا داریم، اما یقین داریم خون این دانشمند شهید موجب برکت و پیشرفت دو چندان کشور می‌شود.

آیت الله جنتی افزود: دشمن نادان، فکر می‌کند با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان‌مان، مسیر پیشرفت علم در کشور متوقف می‌شود در حالی که باید بداند این مسیر در همه حوزه‌های آن در ایران، " نظام‌مند" شده و سالهاست توسط انبوهی از جوانان متعهد و متخصص در حال حرکت است و حذف و ترور افراد در این مسیر نه تنها خللی ایجاد نمی‌کند بلکه بر سرعت آن می‌افزاید.

جنتی با تاکید بر اینکه انبوهی از شاگردان شهید فخری زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، تاکید کرد: باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آن‌ها نیز به شدت مراقبت و حفاظت شود.

دبیر شورای نگهبان ضمن درخواست از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با عوامل و اوامر این ترور، از آنان خواست تا با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز این حادثه، از تکرار وقوع آن بطور جدی جلوگیری کنند.

وی در خاتمه به کسالت آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: هر دو نفر از شخصیت‌های بزرگ علمی، انقلابی و مردمی هستند که از خدای متعال برای آن‌ها طلب صبر و شفای عاجل دارم.

نظر شما