شناسهٔ خبر: 166908 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد

پژمانفر/2 رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصلی یعنی شوراها و فرعی، امنیت ملی ارجاع شده در حالی که بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است و باید به این کمیسیون ارجاع می شد.

به گزارش «نماینده» نصراله پژمان فر در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه)  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی اولویت طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارجاع طرح ها و لوایح به کمیسیون ها، یکی از وظایف هیات رئیسه است و این کار توسط رئیس مجلس صورت می گیرد و موظف است طرح و لوایح را به کمیسیون های مرتبط به عنوان اصلی و فرعی ارسال کند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصلی یعنی شوراها و کمیسیون فرعی امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده در حالی که بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است و وظیفه ای که در آئین نامه و قانون اساسی برای کمیسیون اصل نود پیش بینی شده شفاف و روشن است.

وی ادامه داد: بنابراین در ارجاع طرح مذکور به کمیسیون ها تخلف صورت گرفته و این طرح باید به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد و ما مدعی هستیم که کمیسیون اصلی هستیم و حداقل به عنوان کمیسیون فرعی باید به ما ارجاع می شد.

نماینده مردم مشهد وکلات در مجلس یازدهم یادآور شد: می گویند نایب رئیس مجلس طرح را به کمیسیون ها ارجاع کرده و باید بررسی شود که چه توجیهی وجود داشته که به کمیسیون اصل نود ارجاع نشده است

نظر شما