شناسهٔ خبر: 166907 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گودرزوند: بررسی اولویت­دار، انگیزه سیاسی را تلقین می­‌کند/ امیرآبادی: ضرورت کاهش تعداد ثبت ­نام ­کنندگان انتخابات ریاست­ جمهوری

گودرزوند مخالف و موافق بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نظرات خود را بیان کردند.

به گزارش «نماینده»  مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۲ آذرماه)  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی درخواست اولویت برای رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مخالفت با این اولویت گفت: کار اجرائی وزارت کشور درباره انتخابات از هم اکنون آغاز شده و رسیدگی پیش از موعد این طرح انگیزه سیاسی را تلقین می کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس باید به مسائل معیشتی بپردازد و با جلوگیری از کار سیاسی به دنبال تضمین آینده کشور باشد.

امیرآبادی: نحوه ثبت نام و رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شاه کلید این طرح است

احمد امیرآبادی فراهانی در موافقت با در اولویت قرار گرفتن طرح مذکور، گفت: ۶ ماه از آغاز کار مجلس می گذرد و تاکنون اقدامات بزرگی در حوزه معیشت صورت گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از این طرح ها، یادآور شد: قانون تامین کالاهای اساسی، تخصیص قیر رایگان برای پروژه های عمرانی، قانون مالیات بر خانه های خالی و قانون لغو تحریم ها از جمله مواردی بود که در معیشت مردم تاثیر می گذارد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مجلس در حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، عنوان کرد: مجلس مسئولیت های چندگانه دارد لذا ثبت نام چندهزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری و تأیید صلاحیت صرفا چند نفر دون شأن نظام است که مجلس باید بررسی آن را تعیین تکلیف کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به شاه کلید طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی کشور، خاطرنشان کرد: در این طرح قرار است نحوه ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و نحوه رسیدگی به صلاحیت آن ها بررسی شود.

نظر شما