شناسهٔ خبر: 166893 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منابع مالی طرح مجلس برای ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی از کجا تامین می‌شود

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از موارد تغییریافته در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیرامون مسئله تامین مالی بود. در همین راستا در حالیکه کمیسیون عمران تصمیم بر اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات پرداختی بانکی گرفته بود، مقرر شد، ۴۰ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی برای ساخت مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن، گفت: هفته گذشته قرار بود این طرح به صحن علنی مجلس ارسال شود که متاسفانه از دستور کار خارج شده و کمیسیون عمران نیز مراتب اعتراض خود را به هیئت رئیسه ابلاغ نمود.

این نماینده مجلس در تشریح این نکته که جلسات بسیاری با کارشناسان مسکن پیرامون این طرح برقرار شده است، گفت: در طول این هفته نیز طرح جهش تولید مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و جلسات با مرکز پژوهش‌های مجلس در حال برگزاری است.

۴۰ درصد از تغییر مانده تسهیلات منابع مالی طرح جهش تولید و تامین مسکن

وی با اشاره به برخی تغییرات انجام شده در این طرح افزود: یکی از موارد تغییریافته در طرح جهش تولید و تامین مسکن پیرامون مسئله تامین مالی بود. در همین راستا در حالیکه کمیسیون عمران تصمیم بر اختصاص ۲۵ درصد از تسهیلات پرداختی بانکی گرفته بود، مقرر شد، ۴۰ درصد از تغییر مانده تسهیلات بانکی برای ساخت مورد استفاده قرار بگیرد.

یوسفی در بیان تعداد واحدهای مسکونی مندرج در طرح جهش تولید و تامین مسکن گفت: بنابر جزئیات بررسی شده ساخت حداقل ۱ میلیون واحد مسکونی در مدت زمان ۴ سال در صورت تصویب این طرح به دولت تکلیف خواهد شد.

شیوه اختصاص زمین اجاره ۹۹ ساله است

عضو کمیسیون عمران مجلس در بیان این نکته زمین در طرح جهش تولید و تامین مسکن به شیوه اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرد، تاکید کرد: این شیوه تامین زمین به منظور حذف سوداگری و سفته‌بازی است که مورد  مشابه آن در سابقه ساخت مسکن وجود دارد.

یوسفی در بیان سابقه مسکن پیرامون تصمیم‌گیری مسئله زمین گفت: در شرایطی که دولت قبل با شیوه اجاره ۹۹ ساله در مسکن مهر سوداگری و سفته بازی را حذف کرده بود، دولت فعلی با فروش عرصه مسکن مهر زمینه جولان سفته‌بازان را مهیا کرده و ضرر جبران ناپذیری به بازار مسکن زد.

نظر شما