شناسهٔ خبر: 166892 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پاسکاری تامین نهاده های دامی میان وزارت صمت و جهاد کشاورزی

کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس از پاسکاری میان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت برای تامین نهاده‌های دامی انتقاد کرد و خواستار فرماندهی واحد در حوزه نظام اقتصادی شد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت کاهش قیمت کالاهای اساسی متناسب با سقوط نرخ ارز، گفت: در کشور ما با رشد نرخ ارز، قیمت‌ها صعودی می‌شود اما با کاهش نرخ دلار، بهای کالاها تغییری نکرده و کاهش نمی‌یابد که این امر بیانگر نبود برنامه اقتصادی مدون و مشخص و عدم انسجام در تیم اقتصادی دولت است.  

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وجود مراجع متعدد تصمیم‌گیر در حوزه اقتصادی کشور، افزود: معاون اول رئیس جمهور باید با فرماندهی دقیق، هماهنگی‌های اقتصادی را میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، بانک مرکزی، گمرک و ... ایجاد کند تا با اخذ تدابیر ویژه از افزایش قیمت کالاهای اساسی جلوگیری شود.

وی با انتقاد از افزایش قیمت کالاهای اساسی در هفته‌های اخیر، اضافه کرد: کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مامور شده‌اند تا مشاوره‌های لازم درباره راهکارهای جلوگیری از قیمت کالاهای اساسی را به دولت ارائه کنند.   

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از برخی تصمیمات ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده مبنی بر موافقت با افزایش قیمت کالاها، ادامه داد: از آنجا که دولت اراده و انگیزه لازم برای انجام وظایف خود را ندارد، نظارت بر بازار را رها کرده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر تامین نهاده‌های دامی میان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پاسکاری می‌شود و هیچ یک از این وزارتخانه‌ها مسئولیت این موضوع را نمی‌پذیرند در حالیکه این حوزه به تامین اقلام خوراکی مردم مربوط است.

نظر شما