شناسهٔ خبر: 166891 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ادامه سوءمدیریت‌ها قیمت مرغ را گرانتر می کند

رحمت الله نوروزی در حاشیه بازدید از سایت نماینده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه سوءمدیریت در بحث بازار قیمت‌های فعلی را رقم زده است، تصریح کرد: اگر مدیریت بازار باز هم به این شکل ادامه پیدا کند به یقین قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.

به گزارش «نماینده» رحمت‌الله نوروزی با اشاره به وضعیت نابسامان قیمت مرغ در هفته‌های اخیر، گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس با دعوت از وزرای جهاد کشاورزی و صمت پیگیر موضوع بوده و تا حصول نتیجه، بررسی‌ها را ادامه خواهد داد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درخصوص گرانی‌های قیمت مرغ هشدارهایی از ماه‌ها قبل به مسئولان داده شده بود، افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر قیمت نهاده‌های دامی از ٢ هزار و ۵٠٠ تومان به ١۵ هزار تومان رسیده از این رو با توجه به این افزایش قیمت پیش‌بینی گرانی مرغ دور از ذهن نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه سوءمدیریت در بحث بازار قیمت‌های فعلی را رقم زده است، تصریح کرد: اگر مدیریت بازار باز هم به این شکل ادامه پیدا کند به یقین قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان نیز خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید تدابیر لازم را برای تامین مرغ مورد نیاز کشور برای ثبات قیمت‌ها اتخاذ کند، گفت: در بحث ساماندهی قیمت‌ها در بازار باید اختیارات وزارت جهاد کشاورزی دوباره احیا شده و موازی‌کاری میان این وزارتخانه و وزارت صمت برطرف شود.

نوروزی با تأکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس جلسات مستمری با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، صمت و همچنین گمرک برگزار کرده است، افزود: تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم دغدغه مردم را کاهش داده و با ساماندهی قیمت‌ها تامین کالاهای اساسی را تسهیل کنیم.

وی همچنین با اشاره به گرانی گوشت قرمز در ماه‌های اخیر، گفت: اکنون قشر اعظمی از مردم توانایی خرید گوشت قرمز را ندارند از این رو باید شرایط خرید گوشت سفید برای آن‌ها با ساماندهی نرخ‌ها فراهم شود.

وی با انتقاد از نبود نظارت بر روند تخصیص ارز دولتی، گفت: متاسفانه بسیاری با وجود دریافت ارز دولتی برای واردات نهاده‌های دامی از واردات آن به کشور ممانعت کردند که این خود در گرانی‌های اخیر موثر است.

نوروزی با تاکید بر اینکه وزارت اقتصاد باید لیست افرادی را که ارز دولتی‌ گرفته اما وارداتی نداشته‌اند اعلام کند، گفت: در نتیجه عدم واردات و همچنین عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات تلاطم در بازار رخ داده و فشار بسیاری نیز بر مردم تحمیل شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه استان گلستان در سال‌های اخیر با داشتن بیشترین مرغداری‌ها در تولید گوشت سفید کشور بیشترین نقش را داشته است، افزود: متاسفانه در نتیجه بی‌توجهی‌های اخیر ۳۶ درصد کاهش جوجه‌ریزی در استان گلستان انجام شده، از این رو لازم است برای بهبود وضعیت بازار برنامه‌ریزی دقیق و نظارت منسجم صورت بگیرد

نظر شما