شناسهٔ خبر: 166889 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتصال بندر اقیانوسی چابهار به بازار آسیای میانه

سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس، از بهره برداری از پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه، بندر اقیانوسی چابهار به بازار آسیای میانه متصل خواهد شد.

به گزارش «نماینده» محمد سرگزی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: خوشبختانه سرعت اجرای پروژه بسیار خوب است و اعتبارات مذکور طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تخصیص داده شد.

پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار می گیرد

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پروژه راه آهن چابهار-زاهدان تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار می گیرد، افزود: با روند کنونی اجرا و تخصیص اعتبارات، پروژه مذکور تا اواخر سال آینده افتتاح خواهد شد.

نقش چشمگیر راه آهن چابهار-زاهدان در توسعه ترانزیت جنوب شرق کشور

وی ادامه داد: راه آهن چابهار-زاهدان نقش عمده ای در توسعه ترانزیت جنوب شرق کشور خواهد داشت، به طوری که با استفاده از این ظرفیت می توان بندر چابهار را به کشورهای شرقی متصل کرد.

سرگزی افزود: انتقال کالا از طریق بندر اقیانوسی چابهار به آسیا میانه یکی از مقاصد راه آهن چابهار-زاهدان است، با تکمیل این پروژه، بندر چابهار به دروازه ترانزیت کالا تبدیل خواهد شد.

راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه اقتصاد جنوب شرق کشور است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: راه آهن چابهار-زاهدان کلید توسعه اقتصاد جنوب شرق کشور است، از این رو امیدواریم که با بهره برداری از این پروژه، اقتصاد منطقه نیز بهبود یابد.

نظر شما