شناسهٔ خبر: 166887 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

محمدبیگی: بودجه تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در ردیف ملی قرار گرفت

محمد بیگی نماینده مردم قزوین از قرار گرفتن بودجه‌ تکمیل بیمارستان۷۰۰ تختخوابی قزوین در ردیف ملی خبر داد.

به گزارش «نماینده»،روز گذشته همزمان با روز مجلس فاطمه محمدبیگی دبیر کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با همراهی  شهریاری ریاست کمیسیون بهداشت و درمان، نامدار رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) ضمن دیدار با نمکی وزیر بهداشت و درمان پیگیر بهبود زیرساخت‌های لازم برای حوزه بهداشت و درمان استان قزوین شد.

جزئیات این دیدار از زبان فاطمه محمدبیگی:

روز گذشته دیداری با وزیر محترم بهداشت بعد از مدت‌ها پیگیری داشتیم که خوشبختانه دست آوردهای بسیار خوبی را برای استان قزوین به همراه داشت.

در جلسات متعددی که در شش ماه گذشته از  مجلس با دکتر نوبخت، وزیر بهداشت ‌و درمان و معاونان وی، بنده، مسئولان استان و مجمع نمایندگان استان پیگیر موضوعات مختلف از جمله بیمارستان مهم و کلیدی ۷۰۰ تختخوابی قزوین بودیم.

 شاهد پیشرفت خوبی در موضوع بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی بودیم به گونه‌ای که بودجه این بیمارستان دولتی شد و ردیف بودجه ملی دریافت کرد با این حال ارتقاء این طرح بسیار مهم است، که در این حوزه هنوز جای کار بسیار است.

تغییر  پیمانکار بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی برای سرعت دادن به روند ساخت این پروژه کلیدی استان بسیار قابل اهمیت است، لذا مذاکرات مختلفی برای این موضوع انجام شد و روز گذشته وزیر بهداشت و درمان قول مساعد دادند که ظرف یک هفته تکلیف این پروژه مشخص شود.

با توجه به اعلام آمادگی کامل قرارگاه خاتم الانبیا (ص) مقدمات ورود قرارگاه به عنوان پیمانکار جدید در حال انجام است و وزیر بهداشت و درمان نیز قول مساعد داد تا از طریق یافتن منابع مالی ویژه و یا تهاتر این پروژه را به قرارگاه خاتم‌الانبیا بسپارند. 

ضرورت دارد استاندار محترم قزوین به این مسئله ورود جدی بکنند چرا که هزینه این پروژه عظیم هنگفت است و ما نیازمند یک اجماع در تامین منابع ساختاری برای ساخت این پروژه هستیم و تنها منابع مالی دانشگاه علوم پزشکی نمی تواند کفاف این موضوع را دهد و باید استانداری قزوین باید با اقدام ویژه خود در این خصوص در راستای هماهنگی لازم با سازمان برنامه و بودجه و یا اداره کل راه و شهرسازی استان  داشته باشد تا منابعی را برای این منظور لحاظ کنند. بی شک با همراهی و اجماع ملی و استانی می توان شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه در ۳ سال آینده بود.

پیگیری تخصیص۱۸۰  نیروی کامل برای بیمارستان رحیمیان از جمله موارد مورد تاکید در این دیدار بود. تاکنون جذب ۱۱۱ نفر از سوی معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت تایید شده است اما درخواست ما و توافقی که داشتیم جذب ۱۸۰ نفر بود،  لذا از وزارت بهداشت و درمان درخواست داریم که به طور کامل مجوزهای استخدام پیمانی در این حوزه به دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین داده شود. خوشبختانه موافقت ضمنی وزیر بهداشت و درمان را در این حوزه دریافت کردیم.

 در این جلسه نامه جمعی از نیروهای قراردادی دانشگاه علوم پزشکی استان به دکتر نمکی تقدیم شد تا موضوع تبدیل وضعیت آنها لحاظ شود که وزیر بهداشت دستور پیگیری و اقدام را صادر کردند.

 کمبود تجهیزات پزشکی، آی سی یو و اکسیژن ساز مورد نیاز برای بیمارستان‌های استان از دیگر موارد مورد تاکید بنده در این جلسه بود.

متاسفانه شهرستان البرز با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تنها یک بیمارستان دارد که با ۵۰ تخت اهدایی جوابگوی نیاز منطقه نیست. دکتر نمکی نسبت به موضوع اشراف لازم را داشت و اذعان داشت که این منطقه در حوزه بهداشت و درمان با مظلومیت روبرو است و باید هر چه سریعتر تامین نیرو برای آن انجام شود.

 پیگیری بحث ایجاد دانشکده داروسازی و دانشگاه جامع طب مکمل را بار دیگر با وزیر محترم بهداشت و درمان در میان گذاشتیم، ضمن اعلام موافقت ایشان در حال پیگیری مراحل بعدی هستیم.

نظر شما