شناسهٔ خبر: 166879 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام رونمایی شد

دژپسند سه پروژه مهم وزارت امور اقتصاد و دارایی از جمله سامانه مجامع الکترونیک و سامانه پرداخت سود سهام رونمایی شد.

به گزارش «نماینده» فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات دولت و در جریان افتتاح سامانه‌های اقتصادی، با اشاره به افتتاح سامانه خزانه داری الکترونیک گفت: سه پروژه مهم وزارت امور اقتصاد و دارایی در زمینه دولت الکترونیک رونمایی شد، پروژه‌های بسیار مهمی که به منظور روابط بین دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌های دولتی با شرکت‌ها و پیمانکاران و دستگاه‌های دولتی یا خزانه با کارکنان دولت به بهره برداری رسید. ما در این پروژه زمینه‌ای را فراهم کردیم تا امروز حقوق دو و نیم میلیون نفر از کارکنان و کارمندان دولت یکپارچه و متمرکز و به صورت الکترونیکی پرداخت شود، همچنین از امروز امکان جمع آوری تمامی دسته چک‌های سنتی جمع فراهم شده و همه حساب‌های سنتی دستگاه‌های اجرایی نیز در بانک‌مرکزی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این سامانه‌ها زمینه کلی برای حداقل سازی رفت و آمدها و کاهش به کارگیری نیروهای متعدد در دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود، از طرفی تمام اموال و دارایی‌های دولت در سامانه‌ای ثبت می‌شود که در پی آن قابلیت عرضه در کاربردهای مختلف مشخص می‌شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به رونمایی سامانه مجامع الکترونیک، گفت: با گسترش بازار سرمایه و میلیونی شدن دارندگان کد بورسی و همچنین با توجه به پراکندگی جغرافیایی گسترده سهامداران نیاز به برگزاری الکترونیکی مجامع شرکت‌های بورسی به صورت الکترونیکی داشتیم، تا نیازی به طی مسافت‌های طولانی از سوی سهامداران برای شرکت در مجامع نباشد و همچنین حجم بالای سهامداران‌مان مانع از برگزار نشدن مجامع شرکت‌ها به صورت اصولی نشود و خوشبختانه هم زمینه الکترونیکی شدن و هم وضع قوانین و مقررات لازم فراهم شد.

دژپسند تصریح کرد: سامانه سوم، سامانه پرداخت سود سهام است؛ به دلیل پراکندگی سهامداران در مناطق مختلف کشور، نیازی نیست که برای دریافت سود حداقلی و یا بیشتر هزینه کرده و به دفتر مرکزی مراجعه کنند، این سامانه برای توزیع سود این شرکت‌ها به صورت الکترونیکی فراهم شد تا مانع از تحمیل زحمت زیاد به سهامداران شود.

وی افزود: این سامانه‌ها افتتاح شده است تا یکسری خدمات خاص به سهامداران شرکت‌های بورسی، دستگاه‌های دولتی و کارکنان و طلبکاران یا پیمانکاران دولت ارائه دهد.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: این سه سامانه پازل‌هایی از مجموعه‌ای جامع هستند که کم‌کم رونمایی و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت.

نظر شما