شناسهٔ خبر: 166877 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتشار قیمت مسکن غیرواقعی جامعه را ملتهب می‌کند

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان "انتشار قیمت مسکن غیرواقعی جامعه را ملتهب می کند"، گفت:‌ وزارت راه در حال برنامه‌ریزی برای انتشار قیمت واقعی مسکن در کشور است.

به گزارش «نماینده» محمد اسلامی درباره علت عدم انتشار تحولات بازار مسکن و قیمت‌ها در این بخش توسط وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: آمار مربوط به قیمت مسکن را بانک مرکزی اعلام می‌کند، سیستم دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بانک مرکزی آمار را دریافت و آنرا منتشر می‌کرد.

وی ادامه داد: به این دفتر گفتم که وزارت راه و شهرسازی مسئول مسکن است و بایستی کد رهگیری را فعال کنیم که این کار را انجام داده‌ایم وقایع اتفاقیه را ملاک قرار دهیم.

وی افزود: یعنی معاملات انجام شده در بازار مسکن را ملاک -انتشار گزارش- نه بر اساس مفروضات از یک نمونه آماری محدود. وقتی نمونه آماری و جامعه آماری محدود است نمی‌توانیم بگوییم که این تحلیل درست است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید ببینیم در هر منطقه‌ای چند معامله صورت گرفته و اینها را با کد رهگیری معتبر بشماریم نه مراجعه به بنگاه‌های املاک و پرسیدن این سئوال که مسکن متری چند است!

اسلامی یادآور شد: این قیمت‌ها هیجانی است و جامعه را ملتهب می‌کند، گفتم آن چیزی که واقع شده ملاک کار باشد. روی این مسئله کار شده و به محض این‌که سیستم اعتماد ما را جلب کند گزارش واقعی تحولات بازار مسکن از جمله قیمت منتشر خواهد شد.

نظر شما