شناسهٔ خبر: 166871 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تکالیف مجلس برای سازمان انرژی اتمی

راکتور آب سنگین اراک مجلس، سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد اقدامات لازم درباره بهره‌برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان، بهینه‌سازی و راه‌اندازی راکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک و ساخت یک راکتور آب سنگین ۴۰ مگاواتی اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه ۱۱ آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی جزئیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران با ماده ۴ و ۵ آن موافقت کردند.

در ماده ۴ این طرح آمده است:

سازمان انرژی اتمی مکلف است نسبت به بهره برداری از کارخانه تولید اورانیوم فلزی در اصفهان طی ۵ ماه از تصویب این قانون اقدام کند.

همچنین در ماده ۵ این طرح آمده است: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است، در راستای بند ۴ قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران، همزمان با عملیات بهینه سازی و راه اندازی عامل واکنش (راکتور) ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک، نسبت به طراحی یک عامل واکنش (راکتور) آب سنگین ۴۰ مگاواتی جدید با هدف تولید همسان‌های پایدار (رادیو ایزوتوپ) بیمارستانی با جدول زمانبندی اقدام کند و جدول زمان بندی این موضوع را ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

 کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت، امروز و با رای ۲۵۱ نماینده، پاسخ قاطع جمهوری اسلامی به ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای - دفاعی بود.

نظر شما