شناسهٔ خبر: 166865 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جزئیات پرداخت وام بازنشستگان تامین اجتماعی

بازنشسته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام جزییات ثبت نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی ربطی به سازمان تامین اجتماعی ندارد.

به گزارش «نماینده» علی دهدشتی در مورد پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: این وام از سوی کانون بازنشستگان تهران مطرح شده است. خود این افراد با بانک مذاکره کرده‌اند و ربطی به سازمان تأمین اجتماعی ندارد.

وی افزود: این وام ویژه آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی است که ۴ یا ۵ میلیون تومان حقوق بازنشستگی می‌گیرند و می‌توانند وام‌های ۵۰ میلیونی با سود ۱۸ درصد از بانک بگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تسهیلاتی که از سوی تأمین اجتماعی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده، وام‌های قرض‌الحسنه به مبلغ ۵ میلیون تومان است که مرحله اول آن پرداخت شده و ثبت نام مرحله دوم نیز از طریق سامانه، آغاز شده است.

دهدشتی تاکید کرد: به هر استانی از طریق سامانه،  یوزر پسورد داده‌ایم تا بازنشستگان آن استان را بر اساس سهمیه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد ثبت نام کنند و پرداخت وام به آنها نیز انجام شود.

به گفته وی، اعتبار تسهیلات مرحله اول حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بود که ۶۰ هزار نفر وام را دریافت کردند و اعتبار این مرحله نیز ۳۵۰ میلیارد تومان است و در مجموع تا آخر سال ۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می‌کنیم به حدود ۴۰۰ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شود.

دهدشتی در خصوص مدت زمان پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز اظهار داشت: بعد از ثبت نام در سامانه وام سازمان تأمین اجتماعی، بلافاصله افراد به بانک معرفی می‌شوند و نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

نظر شما