شناسهٔ خبر: 166861 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس حق تصمیم‌گیری درباره هر موضوعی را دارد

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در رأس امور است و حق دارد در هر موضوعی دخالت و تصمیم گیری کند.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا نوری قزلچه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی و در جریان بررسی طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: قطعاً همه نمایندگان واقف هستند که امروز و در قالب این طرح دوفوریتی یک تصمیم مهم امنیتی می‌گیریم.

وی بیان کرد: این در حالی است که در هیچ جای این طرح، محلی برای شورای عالی امنیت ملی گذاشته نشده است و همچنین این طرح بار مالی دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: اخطار شما را وارد نمی دانم، چرا که ما در مجلس شورای اسلامی اختیار داریم که درباره هر موضوعی تصمیم گیری کنیم.

وی بیان کرد: مجلس در رأس امور است و حق و وظیفه مجلس آن است که در هر موضوعی دخالت کند و تصمیم بگیرد اما در اینجا مهم آن است که حتماً قانون اساسی و شرع رعایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وظیفه بررسی طرح مذکور را داشت تا مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد و حتماً دوستان این موضوع را رعایت می‌کنند.

قالیباف گفت: اما اینکه شما می‌گویید بررسی این موضوع در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و مجلس نباید ورود کند، به هیچ وجه درست نیست.

نظر شما