شناسهٔ خبر: 166852 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نیکزاد: مجلس از خون شهید فخری زاده کوتاه نمی‌آید/دولت باید عکس‌العمل جدی نشان دهد

نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این را قطع یقین بدانید که نظام جمهوری اسلامی این اقدام تروریستی که یکی از توانمندترین دانشمندان حوزه دفاعی، هسته‌ای و موشکی‌مان را از ما گرفت، ‌قاطعانه پاسخ خواهد داد و مجلس شورای اسلامی نیز از ترور وی کوتاه نمی‌آید.

به گزارش «نماینده»، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر فخری زاده اظهار کرد: روز یکشنبه در پاسخ به اقدام بزدلانه دشمنان ایران اسلامی، دو فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با رای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و امروز جلسه علنی فوق‌العاده خواهیم داشت تا ان‌شاءلله نسبت به تصویب کلیات و مواد آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

وی افزود: بر اساس این طرح تولید حداقل ۱۲۰کیلوگرم اورانیوم با غنی‌سازی ۲۰ درصد و ذخیره آن در داخل کشور باید آغاز شود و ظرفیت یکصد و نود هزار سو غنی‌سازی تحقق و ظرفیت غنی‌سازی و تولید اورانیوم به میزان ماهانه حداقل ۵۰۰ کیلوگرم افزایش یابد، موارد دیگری نیز وجود دارد که در مجموع ما به دنبال ارتقای توان هسته‌ای کشور خواهیم بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو نظریه در این رابطه وجود دارد؛ نظریه اول این است که پس از تصویب قانون، دولت را به خروج از پروتکل الحاقی که ما داوطلبانه در آن عضو شده‌ایم، موظف کنیم.

وی ادامه داد: نظریه دوم نیز بر این است که ما دو ماه فرصت دهیم تا طرف مقابل نسبت به لغو تحریم‌ها و انجام تعهدات نسبت به تحریم‌های هسته‌ای را انجام دهد، در غیر این‌صورت ما از پروتکل الحاقی خارج شویم.

نیکزاد تصریح کرد: نظر مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی این است که دولت باید طبق قانونی که توسط نمایندگان مردم مصوب خواهد شد اقدام نموده و عکس‌العمل جدی در مقابل طرف مقابل برجام نشان دهد؛ طرف مقابل نیز باید بداند اگر به تعهدات خود عمل نکند ما به وضعیت قبل از برجام برخواهیم گشت.

وی تاکید کرد: این را قطع یقین بدانید که نظام جمهوری اسلامی این اقدام تروریستی که یکی از توانمندترین دانشمندان حوزه دفاعی، هسته‌ای و موشکی‌مان را از ما گرفت، ‌قاطعانه پاسخ خواهد داد و مجلس شورای اسلامی نیز از ترور وی کوتاه نمی‌آید، آن‌هایی که فکر می‌کنند با ترور دانشمندان هسته‌ای ما می‌توانند به ملت ما فشار بیاورند، کور خواندند.

نظر شما