شناسهٔ خبر: 166849 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمی‌توانیم مردم را خانه‌نشین کرده و هزینه زندگی آنان را نپردازیم

حسین میرزایی نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل نود مجلس کرونا فقط بُعد بهداشت و درمان ندارد، گفت: نمی‌توانیم مردم را خانه‌نشین کرده و هزینه زندگی آنان را نپردازیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام حسین میرزایی نماینده اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل نود مجلس، اظهار داشت: جمهوری خلق چین اولین کشوری بود که با پدیده کرونا روبرو شده و نسبت به بقیه کشورها کم‌دانش‌ترین و کم‌تجربه‌ترین در مواجهه با این ویروس بود، اما ما امروز خبری از کرونا در چین نمی‌شنویم، این در حالی است که جمعیت این کشور یک میلیارد و چند صد میلیون نفر است و تراکم زیادی دارد.

وی تصریح کرد: فروردین سال جاری از متخصصان بهداشت و سلامت کشور سؤال کردم که چین چه کرده که از پس کرونا برآمده و آنها به من پاسخ دادند دانشمندان چینی با ترکیب طب جدید و طب سوزنی چین راه درمان پیدا کرده و مسأله کرونا را در این کشور حل کرده‌اند؛ عملا آنها روش مخصوص به خود را پیش گرفته و موفق شده‌اند.

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل نود مجلس گفت: ما در جمهوری اسلامی باید روش مخصوص به خودمان را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته و آن را دنبال کنیم که این روش از چند بخش به دست می‌آید.

میرزایی در توضیح بیشتر اظهار داشت: در بخش اول باید با دعا، استغاثه، توکل و توسل به خدا به عنوان شفادهنده بیماری‌ها و حضرات معصومین(ع) برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کرد. در بخش دوم هم باید از طب رایج که همه دنیا از آن استفاده می‌کنند بهره گرفت. در بخش سوم هم باید از طب سنتی و طب ایرانی و تجربیات طب سوزنی استفاده کرد و با ترکیب این موارد روش مخصوص برای حل مشکل کرونا به دست می‌آید ولی متأسفانه در ستاد کرونا چند مشکل وجود دارد.

میرزایی افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا باید متوجه باشد که کرونا فقط بعد بهداشت و درمان ندارد، بلکه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی در برخی نقاط امنیتی دارد که بایستی با نگاه ۳۶۰ درجه‌ای و گسترده، تصمیمات را اتخاذ کرد.

وی گفت: وقتی سیاست قرنطینه اتخاذ می‌شود کارگری که نان شبش به نان روزش وابسته است باید برای خورد و خوراک زن و بچه‌اش چه کند؟ نمی‌توانیم مردم را خانه‌نشین کرده و هزینه زندگی آنان را نپردازیم.

میرزایی اضافه کرد: در دنیا و در شرایط کرونای فعلی هر کشوری در بحث اقتصادی سرپا ایستاد و کارهای اجتماعی و تجاری را دنبال کرد، یک قدم جلوتر از بقیه کشورها افتاده و ممکن است که یک جهش اقتصادی و اجتماعی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌گذاری صحیحی انجام نشود و مانند بقیه کشورها رفتار کنیم، به مرور زمان عقب‌تر می‌افتیم و جایگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی‌مان در دنیا به جای ارتقاء ممکن است تقلیل پیدا کند.

نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: باید تهدید کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا و با تصمیم‌گیری خوب تبدیل به فرصت شده و جایگاه جمهوری اسلامی را در جهان به شدت ارتقاء دهد به شرطی که دست از برخی تعصبات و تصمیمات جزم‌گرایانه و انحصارطلبانه برداریم.

نظر شما