شناسهٔ خبر: 166842 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در کمیسیون شوراها

حدادی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون نامزدهای دارای محکومیت‌های انتخاباتی و اقتصادی امکان ثبت‌نام در انتخابات را نخواهند داشت.

به گزارش «نماینده»،علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست امروز 10 آذر این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست بحث اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را در دستورکار داشتیم و به شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبین رسیده‌ایم و با توجه به طولانی بودن زمان این بررسی، این طرح در جلسات آینده هم همچنان در دستورکار این کمیسیون خواهد بود.

وی افزود: در ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی درباره شرایط عمومی نامزدها توضیحاتی داده است و با رأی نمایندگان مصوباتی در شرایط افراد و نامزدهای انتخابات مجلس داشتیم.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درباره جزئیات این مصوبه گفت: نامزدهای انتخابات مجلس نبایستی محکومیت انتخاباتی داشته و مرتکب جرائم انتخاباتی شده باشند ضمن اینکه داوطلبین نباید جرائم اقتصادی هم داشته باشند. همچنین این افراد نبایستی محکومیت قاچاق موادمخدر داشته و به آن اعتیاد داشته باشند. همچنین عدم اعتیاد به مواد مخدر را هم بایستی داشته باشند. همچنین درباره عدم محکومیت در محاکم قضایی در بخش امنیت داخلی و یا خارجی از موضوعاتی بود که به آن پرداخته و مصوب کردیم، ضمن اینکه در جلسات آتی به شرایط اقتصادی نامزدهای انتخاباتی مجلس خواهیم رسید. 

حدادی گفت: ضمن اینکه طرح تشکیل تشکل‌های صنفی و تخصصی در این کمیسیون که در جلسه پیشین به کارگروه ارجاع  شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بعد از بررسی مجدد آن، مجددا به کارگروه ارجاع شد تا ادامه بررسی آن صورت گیرد و با استفاده از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، اقدامات تخصصی در این باره صورت گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: در این نشست درباره اینکه این طرح به معاونت اجتماعی کشور و یا امور اقتصادی وزارت کشور ارجاع شود بحث و بررسی صورت گرفت. 

نظر شما