شناسهٔ خبر: 166821 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مسائل اساسی کشور را نباید به خارج گره بزنیم

اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس گفت:حل مسائل اساسی کشور را نباید به خارج گره بزنیم و باید از این فرصت تحریم‌ها برای جهش تولید با به کارگیری جوانان در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش «نماینده»،اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از چهل سالگی عبور کرده  و گام دوم انقلاب شروع شده اما برای اداره امور کشور هنوز آزمون و خطا می‌کنیم، گفت:حل مسائل اساسی کشور را نباید به خارج گره بزنیم و باید  از این فرصت تحریم‌ها برای جهش تولید و قطع وابستگی به نفت با تکیه بر ظرفیت جوانان و نخبگان و ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم از اختلافات بی‌نتیجه سیاسی، بی‌مدیریتی‌ها، تبعیض، رانت و فساد ناراحت هستند، ادامه داد: هر روز بدون حساب و کتاب هزینه‌های زندگی به صورت سرسام آوری افزایش پیدا می‌کند و کیفیت کالاها کاهش و قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند با شرایط فعلی  مردم حتی برای یک روز هم نمی‌تواننند برنامه‌ریزی کنند و هیچ فردی هم پاسخگو نیست.

نماینده سمیرم در مجلس با بیان اینکه بی مدیریتی ها باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای مردم شده است، افزود: مردم در چند وقت اخیر از آشفته بازار مسکن، اجاره بها، خودرو، سکه، ارز، بورس، مواد خوراکی و اقلام حیاتی خسته شده اند،این تورم و گرانی‌ها و ضعف در اجرا و نظارت، نیازمند اقدام فوری و کارآمد قوای کشور  است.

سلیمی با بیان اینکه به جای شعار دادن  باید تدبیری برای وضعیت مردم داشته باشیم، عنوان کرد: مشکلات و راهکارها مشخص است  مردم امروز انتظار دارند در عمل تغییرات را با چشم ببینند و در سفره آنها ملموس باشد.چند سالی است که می‌خواهند مشکل مسکن و خودرو را حل کنند اما هر وقت طرحی را ارائه دادند نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه باعث افزایش آن شده است. صنعت خودروسازی را باید از رانت دولتی و بازار مسکن را از دست دلالان خارج کنیم.

نظر شما