شناسهٔ خبر: 166819 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بازار بورس اصلاحات ساختاری می‌خواهد

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بورس نیاز به بازنگری دارد و باید اصلاحات ساختاری در بازار سرمایه به وجود بیاید.

به گزارش «نماینده»،حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره به مشکلات بازار بورس، گفت: برای ساماندهی بازار بورس در وهله اول باید شفافیت در نحوه اداره بازار سرمایه وجود داشته باشد و همچنین تأثیرگذاران بازار سرمایه و سهامداران عمده بورسی باید مشخص شوند.

وی افزود: همچنین باید مشخص شود کارگزارانی که در بورس فعالیت می‌کنند، متعلق به چه شرکت‌هایی هستند و میزان تأثیرگذاری این کارگزاران و شرکت‌های عمده بورسی به ویژه شرکت‌های وابسته به بانک‌ها باید مشخص شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید مسئولان ذیربط به ویژه وزیر اقتصاد و امور دارایی پاسخ دهند که آیا از بحران‌های ایجاد شده در بازار سرمایه در شهریور ماه امسال اطلاع داشتند یا خیر و اگر اطلاع داشتند باید به صورت شفاف بگویند که چرا مانع مشکلات بازار بورس نشده‌اند.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: همچنین مسئولان ذیربط به ویژه وزیر اقتصاد و امور دارایی باید به صورت مشخص بگویند چه برنامه‌هایی برای مدیریت بازار سرمایه و حل مشکلات آن دارند.

وی تأکید کرد: شرایط فعلی بازار بورس نشان می‌دهد که مدیریت در بازار سرمایه نیاز به بازنگری و نظارت کامل از طریق سیستم‌های نظارتی دارد و دستگاه‌های نظارتی باید این مسئله را پیگیری کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: تعداد اندکی از مردم وارد بازار بورس شدند اما کسانی که بخش عمده‌ای را در بازار بورس تشکیل می‌دهند به نوعی این بازار را کنترل می‌کنند و معمولاً مردمی که به صورت انفرادی در این بازار وارد می‌شوند، ضرر و زیان می‌بینند و باید کمک کنیم تا مشکلات بازار سرمایه حل و فصل شود و حقوق مردم تضییع نشود.

حاجی بابایی گفت: امیدواریم مسئولان ذیربط بر بازار بورس نظارت و آن را کنترل کنند و همچنین باید در بازار بورس اصلاحات ساختاری ایجاد شود.

نظر شما