شناسهٔ خبر: 166815 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زالی: پروژه ساخت واکسن کرونای «شهید فخری‌زاده» به مرحله آزمایش‌های انسانی رسیده است

زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری‌زاده، گفت: پروژه ساخت واکسن کرونای «شهید فخری‌زاده» به مرحله آزمایش‌های انسانی رسیده است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در پیامی حادثه تروریستی به شهادت رساندن محسن فخری زاده را محکوم کرد و شهادت این دانشمند برجسته و ممتاز کشور را تسلیت گفت.

وی در این پیام ضمن محکومیت  این جنایت مزدورانه، شهادت این دانشمند برجسته علمی کشور را به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب، خانواده و بازماندگان ایشان، جامعه علمی و پژوهشی کشور و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: عروج ملکوتی شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، دانشمند برجسته عرصه پژوهش و فناوری، امنیت و سلامت کشور را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده مکرم ایشان، ملت شریف ایران و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می نمایم.

بدون تردید این اقدام تروریستی دشمنان قسم خورده ملت ایران، نشان از بغض و عداوت و عجز آنان در برابر پیشرفت ها و دستاوردهای دانشمندان نخبه این مرزو بوم است؛ دانشمندانی بی ادعا که با تلاشی وصف ناپذیر و عزمی راسخ  در راه استقلال و خودکفایی، بالندگی و اعتلای میهن خویش گام برمی‌دارند.

شهید فخری زاده عمر پربرکت خود را صرف ارتقای دانش و فناوری و امنیت کشور کرد و علاوه بر حوزه صنعت دفاعی یکی از پیشگامان صحنه مبارزه با کرونا نیز بود.

وی و مجموعه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در پاندمی کووید ۱۹ به یاری نظام سلامت کشور شتافتند و با تولید اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا که از نظر کیفی و فناوری در سطح استانداردهای روز دنیا قرار دارد؛ نام ایران عزیز را در زمره معدود تولیدکنندگان این کیت پیشرفته ثبت کرد و زخمی دیگر بر قلب تیره دشمن وارد آورد.

تلاش شهید فخری زاده برای ساخت واکسن کرونا نیز بی سرانجام نماند و با تلاش شبانه روزی وی و همکارانش این پروژه هم اکنون به مرحله آزمایشات انسانی رسیده است.

متاسفانه دشمنان این مرز و بوم که همواره از مشاهده توفیقات و پیشرفت‌های ایران عاجز هستند با کینه توزی دست به این اقدام تروریستی زدند غافل از این که شاگران این شهید نخبه با عزمی راسخ تر از گذشته راه وی را ادامه خواهند داد و ملت شهیدپرور ایران همچون گذشته دست از تلاش برای اعتلای کشور خویش برنخواهد داشت.

عروج ملکوتی این دانشمند شهید را به خانواده و نزدیکان آن بزرگوار، رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور ایران و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان و  برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسالت دارم.

نظر شما