شناسهٔ خبر: 166805 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

طرح حسابرسی از شهرداری تهران به تصویب رسید

شورای شهر طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری امروز در صحن شورای شهر با رأی موافق اکثر اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش«نماینده»، طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

محسن فراهانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره بررسی انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران و سازمان‌های مربوطه اظهار داشت: انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری یکی از اختیارات شورای شهر است و برای اطمینان از گردش صحیح امور مالی در شهرداری انجام می‌شود.

وی افزود: نظام‌نامه نحوه اجرایی انتخاب حسابرسان شهرداری تهران با شرکت‌ها و سازمان‌های مربوطه با سه هدف تدوین شده است یکی فرآینده کردن فعالیت‌ها دیگری شفافیت‌سازی کارها و سومی بهبود نحوه رسیدگی به گزارشات است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:امیدواریم بتوانیم با این کار از ظرفیت حسابرسان برای بررسی حساب مالی بعد از خرج هم استفاده کنیم طی سنوات گذشته حسابرسان با شیوه‌های مختلفی انتخاب می‌شدند ولی اکنون این فرآیند تصحیح شده و از تعامل با جامعه حسابرسان رسمی از ابلاغیه وزارت کشور نیز استفاده کرده‌ایم.

وی بیان داشت: این مصوبه سال 97 به تصویب شورای عالی استان‌ها رسیده و به شورای شهر ارائه شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در بررسی ماده 80 قانون شوراها انتخاب حسابرس بر عهده شورا است و وزارت کشور تنها پیشنهادات خود را ارائه می‌دهد.

سرانجام طرح انتخاب حسابرس و حسابرسی از شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه با اکثریت آرا در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

نظر شما