شناسهٔ خبر: 166773 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دعوت از هنرمندان برای طراحی نشانه‌های ورودی مناطق 22 گانه تهران

شهرداری سازمان زیباسازی شهر تهران از هنرمندان، طراحان آثار شهری، مجسمه سازان و معماران دعوت کرد تا در طراحی نشانه‌های ورودی مناطق 22 گانه شهر تهران شرکت کنند.

به گزارش «نماینده»،سازمان زیباسازی شهر تهران درباره دعوت از هنرمندان برای طراحی نشانه‌های ورودی مناطق 22 گانه شهر تهران اظهارداشت: با توجه به ضرورت طراحی نشانه‌های ورودی اعلان حوزه مرزی مناطق، سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد نسبت به اجرای طراحی نشانه های ورودی مناطق 22 گانه شهر تهران اقدام کند.

 به همین منظور از هنرمندان، طراحان آثار شهری، مجسمه سازان و معماران دعوت می‌شود با ارائه طرح متناسب در این فراخوان شرکت کنند.

توجه به ارتباط بصری طرح پیشنهادی با ویژگی های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی شهر تهران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرکت کنندگان باید نسبت به طراحی یک الگوی ثابت اقدام کنند. این الگو به عنوان نشانه ورود به مناطق قابل تکرار خواهد بود به همین منظور در طرح و الگوی پیشنهادی باید علائم و نشانه هایی مانند لوگوی شهرداری تهران، شماره منطقه شهری به عنوان نشانه های ثابت لحاظ شوند.لازم به یادآوری است؛ طراح در صورت داشتن پیشنهاد دیگر در جهت بهبود طرح، می تواند نشانه های دیگری به این موارد اضافه و توضیحات لازم را در پروپوزال توجیهی ارائه کند. همچنین طرح پیشنهادی باید دارای حداکثر میزان دیده شوندگی باشد و حداقل ارتفاع در حالت واقعی باید 2 الی 3 متر در نظر گرفته شود که این موضوع باید در تناسبات طراحی لحاظ و ابعاد به صورت دقیق و مشخص در طرح گنجانده شود.

در مورد پیشنهاداتی که به صورت فایل نرم افزاری و یا تصویر ارائه می‌شوند، در صورت تایید ایده اولیه توسط شورای هنری، ارائه ماکت پیش از صدور رای قطعی الزامی است. 

اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تایید طرح بوده و مد نظر داوران قرار می‌گیرد و مسوولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاد دهنده است. داوری و انتخاب طرح توسط اساتید در حوزه مجسمه سازی و طراحی و معماری شهری صورت خواهد پذیرفت و زمان ارائه تا 15 اسفند ماه 1399 است. 

 هنرمندان می توانند تصویر جانمایی (بصورت پیشنهاد)، ارائه ماکت ( در صورت لزوم) یا طراحی سه بعدی را به نشانی الکترونیکی farakhanart@gmail.com ارسال کنند.

نشانی دبیرخانه؛ پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک 12، عمارت عین‌الدوله، مدیریت آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران است و هنرمندان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن7-22969744-021تماس بگیرند.

نظر شما