شناسهٔ خبر: 166764 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

واکنش نمایندگان به ترور شهید فخری زاده

مجلس نمایندگان به ترور شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان واکنش های بسیاری داشتند

ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده بی‌پاسخ نخواهد ماند

مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود به ترور دانشمندی صنعتی و هسته ای محسن فخری زاده  در واکنش به  ترور شهید فخری زاده در حساب توئیتری خود نوشت: «ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده بی‌پاسخ نخواهد ماند. خواب را بر سران خون آشام صهیونیسم حرام خواهیم کرد.‏ای کاش سیاسیون و کاسبکاران مذاکره هم به اندازه دشمنان بر اهمیت مسیر شهید فخری‌زاده در تامین و تضمین منافع ملی و حیاتی ملت واقف بودند و خطر نفوذ را جدی میدانستند.»

برای انتقام از عاملان ترور از همه ظرفیت‌های مجلس استفاده خواهیم کرد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان محسن فخری زاده طی پیامی نوشت: کینه رژیم پلید صهیونیستی و استکبار جهانی بار دیگر در قالب ترور کوردلانه فرزند برومند دیگری از فرزندان غیور جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر محسن فخری‌زاده، دانشمند مجاهد، متعهد و نخبه دفاعی و نظامی کشور، چهره نمایان ساخت و این واقعیت را عیان کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ.
 
کینه رژیم پلید صهیونیستی و استکبار جهانی بار دیگر در قالب ترور کوردلانه فرزند برومند دیگری از فرزندان غیور جمهوری اسلامی ایران شهید دکتر محسن فخری زاده، دانشمند مجاهد، متعهد و نخبه دفاعی و نظامی کشور، چهره نمایان ساخت و این واقعیت را عیان کرد، که مدعیان پلید و خبیث استکبار جهانی و صهیونیست، پیشرفت های علمی و تکنولوژیک ملت بزرگ ایران را برنمی تابند و برای توقف هرگونه پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران  همه توان خود را بکار گرفته اند.

شهید دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، یکی از دانشمندان نخبه در صنعت دفاعی کشور بود، که دستاوردهای عظیم و نوآوری های شکوهمندی را برای حوزه نظامی و هسته ای و موشکی کشور به میراث نهاد.

با تبریک و تسلیت شهادت شهید دکتر محسن فخری زاده به مقام معظم رهبری، ملت بزرگ و قدرشناس ایران، جامعه علمی و نظامی کشور، خانواده ارجمند و بازماندگان این شهید سرافراز، ایمان داریم که شاگردان و جوانان برومند جمهوری اسلامی ایران با پاسداشت دستاوردهای علمی و نظامی و هسته ای شهید دکتر محسن فخری زاده، شبانه روز برای توسعه و پیشرفت کشور می کوشند و به مردم عزیز کشورمان اطمینان می دهیم از همه ظرفیت های مجلس برای انتقام از آمران و عاملان این جنایت بزرگ استفاده می‌کنیم و تا مجازات عاملان ترور شهید دکتر محسن فخری زاده آرام نخواهیم گرفت.

 پرچم هسته‌ای ایران افتادنی نیست

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون «شوراها و امور داخلی کشور» در واکنش به ترور شهید «محسن فخری‌زاده»: ترور دانشمند عزیز و توانمند ما ضایعه بسیار دردناکی بود.
 این جور نیست که با این ترور از فعالیت‌های خودمان دست برداریم؛ این مسیر به دست افرادی که پرورش یافته مکتب فخری‌زاده هستند ادامه پیدا خواهد کرد.
 دشمنان باید بدانند با ترور و شهید کردن دانشمندان ما نمی‌توانند جلوی پیشرفت ما را بگیرند بلکه جوانان و محققان ما در این مسیر مصمم‌تر خواهند شد چراکه مسیرشان مسیر به حق و درستی است و بر این مسئله پافشاری خواهند کرد.
 به کارگیری تروریست‌های دولتی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا نمی‌تواند مانع پیشرفت هسته‌ای ایران شود لذا این مسیر مسیر ترسیم شده و چشم‌انداز مشخصی دارد و یقیناً به دست دانشمندان ایرانی تحقق پیدا خواهد کرد. دشمن به خوبی این مسئله را دریافت کرده است که نمی‌تواند جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرد.  حذف اشخاص، تهدیدهای فیزیکی از سوی دشمن راهی غلط است، اظهار داشت: دشمنان فکر می‌کنند با این ترورها می‌توانند مقابل فعالیت‌های هسته‌ای ایران بایستند و یا این فعالیت‌ها را متوقف کنند لذا دشمنان باید بدانند که این چنین نیست و اگر امروز پرچم از دسته یک دانشمند ما رها می‌شود یک دانشمند دیگری در همان جبهه آن پرچم را گرفته و به اهتزاز در خواهد آورد بنابراین پرچم هسته‌ای ایران افتادنی نیست. دشمنان نمی‌توانند با انجام برخی تحرکات بزدلانه مقابل یک جریان و یک ملت بایستند.

ادامه دارد.....

نظر شما