شناسهٔ خبر: 166746 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان برنامه و بودجه باید اعتبار طرح محله به محله مقابله با کرونا را تأمین کند

زهره الهیان43 نماینده تهران در مجلس با اشاره به اینکه تامین اعتبار مشکل اصلی طرح محله به محله مقابله با کرونا است، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید این اعتبار را تامین کند.

به گزارش «نماینده» زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس از نشست ستاد کرونای تهران به ریاست علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و برخی از نمایندگان تهران در مجلس خبر داد و اظهار داشت: اجرایی شدن طرح ملی بسیج مقابله با کرونا موضوع این نشست بود.

وی افزود: طرح ملی بسیج مقابله با کرونا که به همت سازمان بسیج مستضعفین و سپاه تهران اجرایی می‌شود قرار است در  تهران به اجرا در بیاید. البته این طرح در سطح ملی بوده و در سایر استان‌ها همزمان اجرایی می‌شود.

الهیان به ابعاد طرح ملی بسیج مقابله با کرونا پرداخت و پیشگیری، بیماریابی، کمک‌های حمایتی و آموزش خانوارها در ارتباط با پیشگیری از کرونا را از جمله این ابعاد عنوان و تصریح کرد: بیماریابی یکی از ابعاد مهم این طرح است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قرار است در برنامه بیماریابی نیروهای بسیجی که توسط کادر پزشکی و درمان آموزش می‌بینند محله به محله و خانه به خانه را بررسی و افراد مشکوک به کرونا را رای تست معرفی و حتی اصول قرنطینه را نیز آموزش دهند.

وی تاکید کرد: اگر این آموزش‌ها به بیماران و خانواده‌های آنان داده شود از انتقال بیماری به جامعه جلوگیری و باعث قطع زنجیره ویروس کرونا خواهد شد.

الهیان درباره بُعد حمایتی طرح ملی بسیج مقابله با کرونا گفت: برای بیمارهای کم بضاعت و خانواده آنان بسته حمایتی آماده شده که البته اکنون نیز به صورت آزمایشی در چند محله جنوبی تهران در حال انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تامین اعتبار مشکل اصلی طرح ملی بسیج مقابله با کرونا است، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده است اما هنوز اعتبار این طرح تامین نشده است که سازمان برنامه و بودجه باید این اعتبار را تامین کند.

وی ادامه داد: قرار است بنده و آقای روح الامینی (نماینده مردم تهران در مجلس) شنبه نشستی با آقای نوبخت داشته باشیم و درباره اعتبار این طرح صحبت هایی را صورت دهیم، چرا که تنها راه کنترل کرونا پیشگیری و بیماریابی خانه به خانه و فعال است.

الهیان گفت: پیشنهاد داده شد در کمیته های تخصصی این طرح، کمیته طب سنتی به عنوان یک کمیته فعال گنجانده شود و طب سنتی در این شرایط نباید نادیده گرفته شود.

نظر شما