شناسهٔ خبر: 166741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقتصاد کشور نسخه پیچیده نیاز ندارد/ بودجه ۱۴۰۰ با رویکرد اتکا به ظرفیت های داخلی باشد

مرتضی خاتمی نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس یازدهم با بیان اینکه ظرفیت ها و راه حل های موجود در سایه همت و شجاعت مورد اشاره رهبر معظم انقلاب راهگشا خواهد بود، گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ واقع بینانه و با رویکرد اتکا به ظرفیت های داخلی، جهش تولید و صادرات غیرنفتی باشد تا دشمنان بدانند به آنان امید نبسته ایم.

به گزارش «نماینده» سید مرتضی خاتمی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی، گفت: اقتصاد کشور نسخه پیچیده نیاز ندارد و راه حل ها مشخص است و با توجه به ظرفیت های موجود، در سایه همت و شجاعت پیگیری مورد نظر مقام معظم رهبری می توان با وجود تحریم ها از مشکلات و کاستی ها عبور کرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد کشور در بن بست نیست، افزود: انواع تولیدات دانش بنیان با ارزش افزوده بالا در حوزه های مختلف، وجود منابع طبیعی و ظرفیت تبدیل و صنایع پایین دستی، نیروی متخصص و جوان، موقعیت استراتژیک و جغرافیای اقتصادی می توانند موجبات گذر از شرایط فعلی را به ارمغان بیاورند.

وی در مورد تحریم و مذاکره گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند : " به بیگانگان نمی توان اطمینان کرد و به امید گشایش آنان بود اتکا به توان و ظرفیت داخلی با تمرکز به حرکت و عمل در جهت کمک به مردم باید در سرلوحه فعالیت مجلس و دولت باشد؛ هم افزایی همه قوا ضرورت دارد چرا که مردم بزرگوارانه و صبورانه همیشه آماده همراهی در مسیر رونق اقتصادی و قوام سیاسی بوده و هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به فرامین رهبری برنامه ها و سیاست گذاری ها باید با فرض تحریم ها صورت گیرد و در وهله اول بودجه سال ۱۴۰۰ واقع بینانه و با رویکرد اتکا به ظرفیت های داخلی، جهش تولید و صادرات غیرنفتی باشد تا دشمنان بدانند به آنان امید نبسته ایم و باید بدون پیش شرط به اجرای برجام و رفع تحریم ها طبق قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، برگردند.

خاتمی یادآور شد: برای بشریت فاجعه است که کشورهایی که هزاران بمب هسته ای قاره پیما دارند وحتی از آن استفاده هم کرده اند می خواهند سایر کشورها را از داشتن موشک های بازدارنده و دفاعی ساخت خود محروم کنند و یا به این بهانه ایران هراسی کنند و به این بهانه صدها میلیارد سلاح و جنگ افزار به منطقه بفروشند.

وی افزود: این کشورها همان هایی هستند که به صدام موشک می دادند و به کشورمان نه تنها یک موشک ضد موشک در دفاع از شهرها هم نفروختند بلکه خریدهای تسلیحاتی سال های پیش را نیز مصادره کردند. و اینک که در حوزه موشکی خودکفا شدیم نگران شده اند باید به اینان به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب گفت : " اول خودتان را اصلاح کنید بعد اظهار نظر کنید"

نظر شما