شناسهٔ خبر: 166739 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تخلف ۱۰۰ واردکننده در توزیع نهاده‌ دامی/ کمرگ به سامانه بازارگاه متصل نشده است

ازادی خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: یک صد واردکننده نهاده‌های دامی وجود دارد که بعضا تا ۴۵ درصد از نهاده‌های وارداتی را خارج از سامانه بازارگاه توزیع می‌کنند.

به گزارش «نماینده» احد آزادی‌خواه عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات و توزیع نهاده‌های دامی وارداتی، گفت: مقرر شده بود تا نظارت میدانی از بنادر و نحوه واردات نهاده‌های دامی کشور داشته باشیم اما به دلیلی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده این نظارت به صورت مجازی انجام می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه تامین نهاده در کشور هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر نیاز 3ماه آینده به نهاده‌های دامی در انبارها دپو شده است، افزود: مشکل اصلی حوزه نهاده‌های دامی در زمینه توزیع است و چندین خلاء در این زمینه وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات و توزیع نهاده‌های دامی هفته آینده در صحن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود، عنوان کرد: 100 واردکننده نهاده‌های دامی وجود دارند که بعضا تا 45 درصد از نهاده‌های وارداتی را خارج از سامانه بازارگاه توزیع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسدود سازی راه عرضه نهاده‌های دامی در بازار سیاه و آزاد مهمترین چالش است، گفت: اولویت اصلی کشور در زمینه تخصیص ارز، واردات کالاهای اساسی است و تمامی نهاده‌های دامی موجود در داخل کشور با استفاده از ارز دولتی وارد شده اما اخیرا بانک مرکزی زمان تخصیص ارز را طولانی کرده که باید این موضوع حل شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه گمرک کماکان به سامانه بازارگاه متصل نشده است و در این زمینه پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم، خاطرنشان کرد: تا زمانی که گمرک به سامانه بازارگاه متصل نشود، شاهد شکل‌گیری بازار سیاه نهاده‌های دامی هستیم. 

نظر شما