شناسهٔ خبر: 166728 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برنامه‌ریزی‌های دولت در راستای تقویت تولید نبود

علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس یازدهم گفت: کارخانه ها به جهت فقدان مواد اولیه نتوانستند تولید و اشتغال خود را حفظ کنند و کمرشان شکست و نتیجه آن شرایط فعلی شده است.

به گزارش «نماینده»،احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی در کشور، اظهار داشت: ما اکنون باید بیشتر متوجه حکمت فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضرورت پرداختن به تولید و اینکه امسال باید سال جهش تولید باشد، باشیم.

وی افزود: گرانی کالاهای اساسی موضوعی است که در شرایط فعلی مردم را اذیت می‌کند و گرانی کالا زمانی عارض می‌شود که تولیدات ما محدود و عرضه نیازمندی‌های مردم محدود باشد بنابراین کسی که پول بیشتری پرداخت کند می تواند بهره‌مند شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اگر بخواهیم  شاهد فراوانی کالا در بازار باشیم باید تولید اتفاق بیفتد و اگر این مهم محقق نشود، لاجرم باید به سمت واردات روی بیاوریم که این خود نیازمند ارز است که اختصاص منابع ارزی برای تامین مایحتاج مردم سبب می شود که تقاضا برای دلار افزایش و به تبع آن نرخ دلار هم بالاتر برود.

علیرضا بیگی معتقد است ما هیچ چاره ای جز این نداریم که عزم خود را جزم تقویت تولید کنیم و البته برنامه ریزی‌های دولت در راستای تقویت تولید نبود.

وی گفت: شما اکنون بررسی کنید که چقدر از مواد اولیه در گمرکات کشور به دلیل اختلافی که بین دو دستگاه دولتی وجود دارد، متوقف و دپو است. کارخانه ها به جهت فقدان مواد اولیه نتوانستند تولید و اشتغال خود را حفظ کنند و کمرشان شکست و نتیجه آن شرایط فعلی شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما