شناسهٔ خبر: 166720 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وحدت و همدلی لازمه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس با تاکید بر وحدت، همدلی همه قوا، گفت: همه باید برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی تلاش کنند تا امید به جامعه برگردانده شود.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۵ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع امنیت و سلامت در هفته بسیج، گفت: حل مسائل اساسی کشور را نباید به خارج گره بزنیم و به هیچ کدام از جناح‌های دموکرات و جمهوری‌خواه نباید خوش بین باشیم. ما باید از این فرصت تحریم‌ها برای جهش تولید و قطع وابستگی به نفت با تکیه بر ظرفیت جوانان و نخبگان و ظرفیت‌های داخلی استفاده می‌کردیم.

مردم از تبعیض، رانت و فساد عصبانی هستند

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی از چهل سالگی عبور کرده  و گام دوم انقلاب شروع شده است اما برای اداره امور کشور هنوز آزمون و خطا می‌کنیم. مردم از اختلافات بی‌نتیجه سیاسی، بی‌مدیریتی‌ها، تبعیض، رانت و فساد عصبانی هستند. هر روز بدون حساب و کتاب هزینه‌های زندگی به صورت سرسام آوری افزایش پیدا می‌کند و کیفیت کالاها کاهش و قیمت آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: مردم حتی برای یک روز هم نمی‌تواننند برنامه‌ریزی کنند و هیچ کس هم پاسخگو نیست. از آشفته بازار مسکن، اجاره بها، خودرو، سکه، ارز، بورس، مواد خوراکی و اقلام حیاتی خسته شدند و مجالی برای ازدواج و اشتغال جوانان نمانده است. این تورم و گرانی‌ها و ضعف در اجرا و نظارت، نیازمند اقدام فوری و کارآمد قوای کشور و در راس آنها مجلس شورای اسلامی است.

ورود به معضلات مسکن و خودرو بازار را آشفته تر کرده است

سلیمی با بیان اینکه به جای شعار و بیان احساسات باید تدبیر کنیم، گفت: مشکلات و راهکارها مشخص است و ماهم با علم به شرایط سخت اقتصادی موجود، گام در این مسیر نهاده‌ایم. مردم انتظار دارند در عمل تغییرات را با چشم ببینند و در سفره آنها ملموس باشد. چند سالی است که می‌خواهند مشکل مسکن و خودرو را حل کنند اما هر وقت طرحی را ارائه دادند نه تنها مشکل را حل نکرده بلکه باعث افزایش آن شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: کارخانه‌های خودرو سازی جهان سالی چندین مدل خودرو را برای سلایق مختلف تولید می‌کنند و ما یک خودروی بی‌کیفیت و از رده خارج که باعث کشته شدن و معلولیت مردم شده را برای چندین سال تولید می‌کنیم و حتی برای آن هم هزارن نفر در صف خرید هستند.

صنعت خودروسازی باید از رانت دولتی خارج شود

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: آقای وزیر باید به قول خود عمل کنید و صنعت خودروسازی را از رانت دولتی خارج نمایید، تا زمانی که رقابت در این حوزه نباشد انتظار معجزه وجود ندارد. بازار مسکن درگیر دلال بازی و سفته بازی شده و توسط عده‌ای احتکار انجام می‌شود. مگر یک فرد چند خانه برای زندگی احتیاج دارد؟ چه اقدامی برای شفافیت و نظارت بر دفاتر املاک انجام شده است؟

سرمایه گذاران و کارآفرینان به کمک دولت نیاز ندارند/ سنگ اندازی نکنید

وی افزود: در صورتی که طرح مالیات بر خانه‌های خالی با تخمین حداقل سه میلیون خانه اجرا می‌شد، بخش اعظمی از مشکل مسکن حل می‌شد. سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت ایجاد کسب و کار و اشتغال نیاز به کمک دولت ندارند لذا بهتر است سنگ اندازی نکنید. امروز، ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی و تلاش شبانه روزی نیاز دارد و باید همه با هم برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی تلاش کنیم و امید را به جامعه برگردانیم.

سلیمی یادآور شد: شهرستان سمیرم؛ نگین زیبای زاگرس، سرزمین هزار چشمه و دنای سر به فلک کشیده که در جنوبی‌ترین نقطه استان اصفهان و محل تلاقی چهار استان واقع شده است، پتانسیل بزرگی برای تامین زنجیره غذایی کشور و همچنین رشد و توسعه گردشگری و گیاهان دارویی و ورزشهای کوهنوردی را داراست. سیب درختی با کیفیت و مرغوب سمیرم به صنایع تبدیلی و بسته بندی و برندسازی و صادرات دارد، قیمت نهاده های کشاورزی و دامی چند برابر شده است و رمقی برای کشاورز و دامدار در راستای تولید نگذاشته است. برای خانه کارگری حکم تخریب صادر می شود که تمام زندگی خود و خانواده به آن وابسته است و با کسی که طبیعی را تخریب و ویلا سازی می‌کند در یک ردیف قرار می‌گیرد.

لزوم برنامه‌ریزی برای آب شرب سمیرم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آب شهرستان سمیرم به کارون و خلیج فارس می‌ریزد و درختان ما به علت نداشتن آب، خشک می‌شود لذا جا دارد وزیر محترم نیرو اقدام عملی برای شروع احداث سدهای شهید دهان و تنگاب سمیرم داشته باشد و برای آب شرب برنامه ریزی کند. همچنین جاده های در حال ساخت سمیرم به یاسوج و استان فارس و سایر حوزه انتخابیه جهت تکمیل و ادامه پروژه به تخصیص تزریق  و اعتبارات لازم نیاز دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس تصریح کرد: وزیر محترم بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با کروناست لذا ضمن تشکر از وی و کادر درمان می‌خواهم که نسبت به تخصیص اعتبار پروژه‌های با پیشرفت بالا همچون درمانگاه تخصصی دیالیز، اتاق عمل، درمانگاه مطهری، ستاد شبکه بهداشت، اتاق فرمان، اورژانس سمیرم و بخش‌های دیگر حوزه انتخابیه جهت تکمیل تخصیص داده شود.

نظر شما