شناسهٔ خبر: 166716 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

در حوزه های آموزش و پرورش نیاز به کار جهادی است نه بازی با کلمات و یا بکارگیری افراد ناکارآمد و توصیه ای

محمد بیگی برای رفع ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی در اکثر حوزه های آموزش و پرورش نیاز به کار جهادی است نه بازی با کلمات و یا بکارگیری افراد ناکارآمد و توصیه ای. 

به گزارش «نماینده»، فاطمه محمدبیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دیدار  با وزیر آموزش و پرورش: از زحمات مسئولان وزارتخانه و مدیران و معلمان دلسوز تشکر میکنم چرا که در ایام کرونایی کارشان چند برابر شده است.  معلمان عزیزی که کارشان تربیت نسل آینده مدیران و مسئولان آینده ایران اسلامی است.
 
استفاده طولانی از فضای مجازی از لحاظ پزشکی و روانپزشکی و عوارضی همچون سردرد و بی خوابی و اختلالات جسمی و روانی و ایجاد اضطراب و استرس  و مضراتی برای  دانش‌آموزان به همراه دارد لذا باید به دنبال راهکارهای جدید تدریس بود تا مشکلات ناشی از استفاده مداوم از موبایل کمتر شود. همچنین تدریس دروس از منابع آموزشی دیگر از جمله تلویزیون و نرم افزارهای مختلف دیگر نیز دنبال شود.

ضعف برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای پوشش حداکثری مباحث آموزشی و تربیتی دانش آموزان در ایام کرونا موجب اعتراض خانواده ها و دانش‌آموزان شده است. در حال حاضر در استان قزوین بالغ بر ۲۲ هزارنفر از دانش آموزان محروم از دریافت آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد به علت نداشتن نت و شبکه های آموزشی رسانه ملی هستند. این موضوع مخالف موضوع عدالت آموزشی است. 

صرفا تهیه و ارسال بسته آموزشی ضعیف برای رفع تکلیف نمی تواند  کمبودهای آموزشی را در سطح استان و به طور ویژه در مناطق محروم جبران کند، این امر موجب شده اولیای زیادی به دفتر نمایندگان مجلس برای پیگیری  و اعتراض به کیفیت آموزشی ضعیف مراجعه نمایند.

برای رفع ضعف مدیریت و برنامه‌ریزی در اکثر حوزه های آموزش و پرورش نیاز به کار جهادی است نه بازی با کلمات و یا بکارگیری افراد ناکارآمد و توصیه ای. 

آسیب های اجتماعی در حوزه های دانش آموزی دختران و پسران در استان دیده می‌شود، متاسفانه برنامه تربیتی خاصی را برای مقابله با این موضوع در آموزش وپرورش استان شاهد نیستیم، صرف برگزاری جلسات داخلی حلال این معضلات نیست.

در آموزش و پرورش استان قزوین شاهد انتصابات گاه نادرست در پست های اداری و آموزشی به ویژه در ماه های اخیر هستیم که طبق شنیده ها و شواهد بنا بر توصیه، 
و از یک دیدگاه جناحی خاص، بدون توجه به شایستگی های علمی و آموزشی و تربیتی و صلاحیت  افراد صورت گرفته است، در حالی که نیروهای شایسته، توانمند و ارزشی با شایستگی های فردی و اجتماعی و تخصص های علمی و حرفه ای با مقبولیت های اجتماعی بالایی در بین فرهنگیان وجود دارد.

انتصاب افراد توصیه ای بدون هیچگونه سابقه علمی و اجرایی و آموزشی و بدون داشتن تخصص های لازم در پست های حساس مدیریتی و آموزشی و تربیتی،بدون داشتن برنامه ای مشخص و یا برنامه بسیار ضعیف در دو حوزه مهم تربیتی و آموزشی همچنین عدم استقلال مدیران به سیستم آموزش و پرورش استان ضربه وارد می‌کند. این موضوع موجب نارضایتی معلمان، مردم و اولیای دانش‌آموزان شده است.

 نوسازی و تجهیز مدارس قدیمی، مدارس روستایی و مدارس بافت‌های فرسوده استان قزوین یک ضرورت است، لذا درخواست بودجه و اعتبار برای این منظور داریم. 

 رسیدگی و تجهیز اردوگاه های موجود در استان نیازمند تقویت است تا شاهد احیای آنها باشیم. چرا که ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش استان در مناطق مختلف از جمله یانس آباد، ضیاء آباد و بوئین زهرا می تواند کمک خوبی در حوزه تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان باشد.

 معلمان زحمتکش دارای مطالبات بر حقی هستند که متاسفانه با وجود پیگیری‌های بسیار هنوز بخشی از آن انجام نشده است.

ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش به صورت ویژه این موضوع را مورد توجه قرار دهند چرا که توجه به این موضوع مطالبه فرهنگیان و معلمان ما است و ما نیز پیگیر آن هستیم .

نظر شما