شناسهٔ خبر: 166715 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آقای رئیس جمهور، مرزنشینان را دریابید/ افزایش قیمت کالاهای اساسی نشان از بی تدبیری دولت دارد

علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی بیش از ۹ ماهه مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مرزنشینان شد.

به گزارش «نماینده» محمد علی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ آذر) مجلس شورای اسلامی  در تذکری شفاهی ضمن تبریک هفته بسیج خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: حوزه انتخابیه بنده یعنی شهرهای ماکو، پلدشت، شوط و چالدران همگی شهرهای مرزی محرومند که مردمان آن فاقد شغل دولتی و درآمد مستمر هستند.

وی با بیان اینکه ۹ ماه بزرگترین مرز کشور یعنی مرز بازرگان به علت شیوع بیماری کرونا بسته شده است، افزود: پیش از این تعداد زیادی از مرزنشینان از طریق معافیت های مرزی امرار معاش می کردند، ولی امروز تمامی این درآمدهای به صفر رسیده است و مردم با مشکلات جدی روبرو هستند.

نماینده مردم ماکو، پلدشت، شوط و چالدران در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای مسئله توزیع خوراک دام اضافه کرد: نمی دانم چه دست هایی در کار است، هفته گذشته به راحتی و با یک دستور از جانب دولت، بارهای ترخیص نشده روی کشتی ها آزاد شد، اگر قبلا این اتفاق می افتاد و به موقع خوراک دام وارد کشور می شد، مرغ به کیلویی بالای ۳۰ هزار تومان نمی رسید. این مسئله را چطور می توان برای مردم توجیه کرد؟

علی پور ادامه داد: به دلیل بی تدبیری های دولت، هر روز یکی از کالاهای اساسی مردم دچار کمبود می شود؛ یک روز روغن، یک روز گوشت، یک روز تخم مرغ و امروز هم مرغ. اینها همه نشان از بی تدبیری دولت است.

وی همچنین خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ۱۳۴ هکتار از محله مرکزی شهر ماکو را جزو بافت قدیمی و تاریخی اعلام کردند و ساکنان این محلات با این تصمیم به شدت دچار مشکل شده اند.

نظر شما