شناسهٔ خبر: 166711 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم به هیچ عنوان تملق گو نبوده بلکه مطالبه‌گر است

سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه بنای مجلس یازدهم بر همکاری و هم‌افزایی با دولت است اما رئیس جمهور حتی حق تذکر دادن هم برای نمایندگان قائل نیست، گفت: دولت توقع دارد گله و شکایت مردم را هم به زبان نیاوریم و فقط از ایشان تعریف و تمجید کنیم اما این مجلس به هیچ عنوان تملق گو نبوده بلکه مطالبه‌گر است و مردم از ما می‌خواهند که دولت را وادار به کار کنیم.

به گزارش «نماینده» سیدجلیل میرمحمدی میبدی  با اشاره به نامه عجیب و ادعاهای نادرست دولت درباره نمایندگان که اظهارنظرها و نطق آنها را به عنوان "توهین" و "هتک حرمت" تلقی کرده بود، گفت: امروز مردم با مشکلات معیشتی و اقتصادی بسیاری مواجه بوده و ارزش پول ملی به شدت افت کرده است. افزایش روز افزون قیمت کالاهای اساسی، عدم برنامه‌ریزی درست برای ورود کالاهای اساسی به کشور مانند نهاده‌های دامی، تصمیمات متناقض دولت برای کنترل کرونا و عدم همراهی کامل با وزارت بهداشت نشان دهنده مدیریت نادرست دولت است.

وی با بیان اینکه دولت خودش را در دفترش محبوس کرده و در میدان حضور ندارد افزود: متاسفانه دولت در عرصه سیاسی موفقیتی نداشته و کشور از دیپلماسی اقتصادی برخوردار نیست. از طرفی تولید کنندگان از برنامه‌های متناقض دولت و عدم تخصیص ارز مورد نیاز گله‌مند هستند، عدم مدیریت و نظارت بر واردات مواد اولیه،  قاچاق کالا و همچنین وضعیت نامناسب بازار سرمایه و بورس از جمله مواردی هستند که دولت برنامه درست و موفقی برای آنها نداشته است.

میرمحمدی اظهار کرد: مجلس در شرایطی تشکیل شد که کشور با وضعیت نامناسب اقتصادی رو برو بود اما بنا را بر همکاری و همیاری با دولت گذاشت و حتی رئیس مجلس نیز در صحبت‌های خود بارها به این نکته اشاره کرده که بنای مجلس بر همکاری و هم‌افزایی است تا هر دو قوه در راستای تحقق رسالتشان موفق شوند.

این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه نظارت یکی از وظایف مهم مجلس است، اظهار کرد: تنها راهکارهای نظارتی مجلس تذکر، سوال، تحقیق،  تفحص و استیضاح است که متاسفانه رئیس جمهور در همین حد هم برای نمایندگان حق قائل نیست.

وی افزود: اینکه بنده در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفتم که از اتاقتان بیرون بیایید و وضعیت معیشتی مردم را ببینید، حضور میدانی داشته باشید و به گزارش‌ها اکتافا نکرده و فکر نکنید مملکت گل و بلبل است، کجایش توهین به رئیس جمهور است؟ این تنها تذکری است که به ایشان دادم و هنوز هم پای آن هستم و هیچ قصد توهین نداشتم. نزدیک به ۶ ماه از عمر مجلس یازدهم گذشته و علی رغم همه پیگیریها، دولت به هیچ یک از تذکرات و سوالات نمایندگان پاسخ نداده است.

شرایط سخت اقتصادی امروز حاصل تصمیم‌های غیر کارشناسی دولت است

میرمحمدی ادامه داد: شرایط سخت اقتصادی امروز حاصل تصمیم‌های غیر کارشناسی دولت است. در این شرایط  آقای روحانی توقع دارد گله و شکایت مردم را هم به زبان نیاوریم و فقط از ایشان تعریف و تمجید کنیم اما این مجلس به هیچ عنوان تملق گو نبوده بلکه مطالبه‌گر است چرا که مردم از نمایندگان انتظار دارند دولت را وادار به کار کند.  بخش قابل توجهی از تذکرات عیناً وظیفه نمایندگان بوده و بر آن اساس کارها را پیگیری می‌کنند. اما باید به این نکته مجددا اشاره کنم که مجلس یازدهم حقیقتا به دنبال همدلی و هم‌افزایی است اما ای کاهش دولت هم به همین شکل رفتار می‌کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم حضور نمایندگان در ستاد ملی مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: علی رغم مکاتبات رئیس مجلس هنوز هیچ یک از نمایندگان در این ستاد حضور نداشته و نظرات کارشناسی و فنی مجلس در این ستاد مطرح نیست حال اگر این تذکر را به رئیس جمهور دهیم، توهین است؟ دولت باید نگاهش را تغییر داده و عینکش را عوض کند. مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد در شرایط سخت معیشتی قرار دارند و فرصت این گونه مطالب نیست. باید در این زمان کوتاه باقی مانده از دولت دوازدهم با همکاری و هم افزایی، کمک رسانی به مردم را بیشتر کرده و در این امر موفق شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم دیگر شاهد این نوع مکاتبات نباشیم و آقایان جایگاه و وظایف نمایندگان را به درستی بشناسند و مطمئن باشند ما هیچ قصدی جز خیر نداریم ای کاش دولت هم با همین نیت وارد میدان می‌شد و با استفاده از ظرفیت عظیم مجلس در امر خدمت رسانی به مردم موفق تر عمل می‌کرد.

نظر شما