شناسهٔ خبر: 166681 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قیمت بیت کوین در یک قدمی 19 هزار دلار

بیت کوین در معاملات امروز قیمت بیت کوین برای نخستین بار در سه سال گذشته به مرز 19 هزار دلار رسید و با بیشینه تاریخی خود فاصله کمی دارد.

به گزارش «نماینده»، در معاملات امروز قیمت بیت کوین 3 درصد رشد کرد و به 18 هزار و 918 دلار رسید که در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

تنها در ماه نوامبر قیمت این ارز مجازی 40 درصد رشد کرده است، از ابتدای سال تاکنون هم 160 درصد رشد قیمت داشته است. افزایش تقاضا برای دارایی‌های با ریسک بالاتر به خاطر اجرای سیاست‌های مالی و پولی برای کمک به اقتصاد کشورها در راستای مقابله با کرونا از جمله دلایلی بود که باعث شد که شاهد افزایش قیمت بیت کوین در معاملات امروز و روزهای گذشته باشیم.

از دیگر دلایل رشد قیمت بیت کوین این است سرمایه‌داران انتظار دارند که بالاخره ارزهای مجازی بتوانند در نظام پولی بین الملل جای خوبی را برای خود دست و پا کنند. 

تاریخ 12 ساله بیت کوین مملو از پستی‌ها و بلندی‌ها بوده و همان گونه که رشد سنگین قیمت داشته، سقوط‌های جنجالی‌ای را نیز تجربه کرده است. رشد امسال قیمت بیت کوین باعث شده تا برخی مدعی شوند که قیمت این ارز مجازی ممکن است تا 5 برابر قیمت کنونی یعنی نزدیک به 100 هزار دلار افزایش یابد.

بیشترین قیمت بیت کوین در تاریخ معاملات ارزهای مجازی مربوط به روزهای پایانی سال 2017  است که 19 هزار و 666 دلار را لمس کرد، اما به فاصله چند روز سقوط آن شروع شد.

نظر شما